Publications (72) ANA MARÍA FERNÁNDEZ-PAMPILLÓN CESTEROS publications

2022

  1. Corpus RLD: El corpus de uso de recursos lingüísticos en el derecho español

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 35, Núm. 2, pp. 425-448

  2. Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» coord.

    Universidad Complutense de Madrid

2020

  1. A Morfo-Semantic Digital Didactic Dictionary for New Learner´s Latin Language

    Lexicography for inclusion EURALEX XIX : Congress of the European Association for Lexicography

  2. A Morpho-semantic digital didactic dictionary for learners of Latin at early stages

    EURALEX Proceedings

  3. A new approach for extracting the conceptual schema of texts based on the linguistic Thematic Progression theory

    CEUR Workshop Proceedings

  4. A new approach for extracting the conceptual schema of texts based on the linguistic Thematic Progression theory

    Proceedings of the Workshop on Hybrid Intelligence for Natural Language Processing Tasks (HI4NLP 2020) co-located with 24th European Conference on Artificial Intelligence (ECAI 2020): Santiago de Compostela, Spain, August 29, 2020

  5. Assessing the Communicative Effectiveness of Websites

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  6. El uso de herramientas visuales interactivas para la enseñanza de lenguas

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

2019

  1. How to interweave accessibility with didactic and technological quality of digital educational materials

    Journal of accessibility and design for all: JACCES, Vol. 9, Núm. 2, pp. 141-168

  2. ILSA (Ingeniería de Lenguajes Software y Aplicaciones), UCM: Investigación en Repositorios de Objetos Educativos en Dominios Especializados

    IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 30, pp. 90-103

  3. Motivación en el aprendizaje del latín: Evaluación de una nueva metodología didáctica

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 8, pp. 431-441

  4. OdA y Clavy: versatilidad para la creación y gestión de colecciones de objetos digitales

    Encuentros digitales: escrituras, colecciones, aprendizajes en español (Adrián Menéndez de la Cuesta González), pp. 177-210

2018

  1. De Oda a Clavy, dos aplicaciones orientadas a la creación de repositorios de objetos digitales académicos

    Entornos digitales: Humanidades y Ciencias Sociales en la Universidad Complutense de Madrid (Red de Humanidades Digitales), pp. 61-84

2017

  1. Calidad de los materiales educativos digitales

    AENOR: Revista de la normalización y la certificación, Núm. 329, pp. 44-47

  2. E-Vocabulary and e-learning

    Education Sciences

  3. The role of e-vocabularies in the description and retrieval of digital educational resources

    Education Sciences, Vol. 7, Núm. 1

  4. Una herramienta en línea para evaluar y guiar la creación de materiales educativos digitales

    Las TIC en la enseñanza. Experiencias en la UCM: actas de la Jornada. 29 de marzo de 2017, Facultad de Geografía e Historia (Universidad Complutense de Madrid), pp. 249-253

2016

  1. A proposal to measure the quality of virtual teaching

    ACM International Conference Proceeding Series