Publicaciones en las que colabora con PEDRO PABLO GÓMEZ MARTÍN (49)

2019

  1. Pistas en lenguaje natural en jueces en línea

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 4

  2. Trained behavior trees: Programming by demonstration to support AI game designers

    IEEE Transactions on Games, Vol. 11, Núm. 1, pp. 5-14

2018

  1. ¡Acepta el Reto!: Juez Online para Docencia en Español

    TICAI 2017: TICs para el Aprendizaje de la Ingeniería (Universidade de Vigo), pp. 45-52

  2. ¡No corráis insensatos!: Cómo reducir el absentismo en asignaturas de programación

    ReVisión, Vol. 11, Núm. 1

2017

  1. "¡Acepta el reto!": juez online para docencia en español

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 2

  2. Case-based recommendation for online judges using learning itineraries

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Combining neural networks for controlling non-player characters in games

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  4. Engánchalos antes de que escapen. Estrategias para luchar contra el absentismo

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 2

  5. Similarity metrics from social network analysis for content recommender systems

    AI Communications, Vol. 30, Núm. 3-4, pp. 223-234

  6. Using program by demonstration and visual scripting to supporting game design

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2013

  1. "El año que viene estudio día a día": Intentando que los alumnos cumplan la promesa

    ReVisión, Vol. 6, Núm. 2

  2. A declarative domain model can serve as design document

    AAAI Workshop - Technical Report

  3. Empirical evaluation of the automatic generation of a component-based software architecture for games

    Proceedings of the 9th AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, AIIDE 2013