Publicaciones (80) Publicaciones de MARCO ANTONIO GÓMEZ MARTÍN

2020

  1. Back-track to the future, una experiencia de gamificación en la universidad

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 5, pp. 101-108

  2. Preface

    CEUR Workshop Proceedings

2019

  1. Pistas en lenguaje natural en jueces en línea

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 4

  2. Trained behavior trees: Programming by demonstration to support AI game designers

    IEEE Transactions on Games, Vol. 11, Núm. 1, pp. 5-14

2018

  1. ¡Acepta el Reto!: Juez Online para Docencia en Español

    TICAI 2017: TICs para el Aprendizaje de la Ingeniería (Universidade de Vigo), pp. 45-52

  2. ¡No corráis insensatos!: Cómo reducir el absentismo en asignaturas de programación

    ReVisión, Vol. 11, Núm. 1

2017

  1. "¡Acepta el reto!": juez online para docencia en español

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 2

  2. Case-based recommendation for online judges using learning itineraries

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Combining neural networks for controlling non-player characters in games

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  4. Engánchalos antes de que escapen. Estrategias para luchar contra el absentismo

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 2

  5. Preface

    CEUR Workshop Proceedings

  6. Similarity metrics from social network analysis for content recommender systems

    AI Communications, Vol. 30, Núm. 3-4, pp. 223-234

  7. Using program by demonstration and visual scripting to supporting game design

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2016

  1. Dynamic difficulty adjustment in tetris

    Proceedings of the 29th International Florida Artificial Intelligence Research Society Conference, FLAIRS 2016