RAMÓN
LÓPEZ SÁNCHEZ
Profesor titular de universidad
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaUniversidad Nacional de Educación a Distancia-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (12)
2023
2021
2020
-
Sentence reading in older adults with and without mild cognitive impairment: The role of working memory and interference control
Language Acquisition and Language Disorders (John Benjamins Publishing Company), pp. 239-277
2018
-
Efficacy of cognitive training in older adults with and without subjective cognitive decline is associated with inhibition efficiency and working memory span, not with cognitive reserve
Frontiers in Aging Neuroscience, Vol. 10, Núm. FEB
2017
-
Subjective Memory Complaints in healthy older adults: Fewer complaints associated with depression and perceived health, more complaints also associated with lower memory performance
Archives of Gerontology and Geriatrics, Vol. 70, pp. 28-37
2016
-
La comprensión gramatical en la lectura de niños con y sin implante coclear.
FIAPAS: Confederación Española de Familias de Personas Sordas, Núm. 157, pp. 1-11
-
Semantic and syntactic reading comprehension strategies used by deaf children with early and late cochlear implantation
Research in Developmental Disabilities, Vol. 49-50, pp. 153-170
2014
-
Morpho-syntactic reading comprehension in children with early and late cochlear implants
Journal of Deaf Studies and Deaf Education, Vol. 20, Núm. 2, pp. 136-146
2013
-
Diferencias en comprensión gramatical entre niños con implante temprano y tardío y niños normoyentes del 2º ciclo de Educación Primaria.
I Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
2012
-
Canonical word order and interference-based integration costs during sentence comprehension: The case of Spanish subject- and object-relative clauses
Quarterly Journal of Experimental Psychology, Vol. 65, Núm. 11, pp. 2108-2128
-
Evaluación de la comprensión gramatical en el envejecimiento normal y patológico: Un resumen de los resultados obtenidos con las baterías ECCO y ECCO_Senior
International Journal of Psychological Research, Vol. 5, Núm. 1, pp. 96-108
-
Evaluación de la comprensión gramatical en niños de 2º ciclo de Educación Primaria con y sin implante coclear: Un estudio piloto
V Congreso Nacional de Neuropsicología de la Federación de Asociaciones de Neuropsicología Españolas