Publicaciones (24) Publicaciones de ANA ISABEL OTTO CANTÓN

2022

  1. Addressing future challenges in early language learning and multilingual education ed. lit.

    Dykinson

  2. Educación bilingüe en la infancia. El enfoque PETal. Gómez-Parra, M. E. (2020). Peter Lang, 224 páginas. ISBN 978-3-631-74639-4.

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 5

  3. Hacia el perfil del auxiliar de conversación en el contexto europeo: Características, roles y funciones en el siglo XXI

    Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 22, pp. 15-44

  4. Hacia una conceptualización de la formación inicial CLIL: Las perspectivas de los futuros docentes en un contexto universitario

    Investigación e innovación en lengua extranjera: Una perspectiva global (Tirant Humanidades), pp. 453-476

  5. La organización del centro bilingüe

    Organización de centros educativos: aspectos clave y perspectiva internacional (Delta Publicaciones Universitarias), pp. 205-230

  6. Preface. Preface Special Issue ‘Researching foreign languages at Pre-primary Education’

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 5

2021

  1. Analysing EMI assessment in higher education

    Revista Tempos e Espaços em Educação, Vol. 14, Núm. 33

  2. Promoting Metacognitive and Linguistic Skills: Digital Learning Logs in Pre-Service Teacher Training

    Journal of Language and Education, Vol. 7, Núm. 4, pp. 117-126

2020

  1. Language Assistants’ Expectations Towards their Role and Main Functions: the Case of Madrid’s Bilingual Schools

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 33, pp. 95-109

  2. Performance-Based Assessment in CLIL: Competences at the Core of Learning

    Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (IGI Global), pp. 447-468

2019

  1. Timing of pedagogical intervention: Oral error treatment in EFL vs. CLIL contexts in primary education in Spain

    Journal of Language and Linguistic Studies, Vol. 15, Núm. 2, pp. 578-586

  2. Towards an Understanding of CLIL Assessment Practices in a European Context: Main Assessment Tools and the Role of Language in Content Subjects

    CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2, Núm. 1, pp. 31-42

2018

  1. Assessing Language in Content and Language Integrated Learning: A Review of the Literature towards a Functional Model

    Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, Vol. 11, Núm. 2, pp. 308-325