ANA ISABEL
OTTO CANTÓN
Profesora ayudante doctora
Publikationen (24) Publikationen von ANA ISABEL OTTO CANTÓN
2024
-
Presentación. La educación bilingüe en España : una mirada crítica acerca de las tendencias actuales
Revista de educación, Núm. 403, pp. 1-8
2023
-
Addressing pedagogical and linguistic challenges in CLIL assessment
Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching (IGI Global), pp. 184-203
-
CLIL-ing Pre-primary Education. Towards a Holistic Approach to Implement CLIL in Early Childhood Education
Springer International Handbooks of Education (Springer Nature), pp. 1-13
-
Early Bilingual Education: A General Bibliometric Approach and Content Analysis Using SciMAT
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 68, pp. 61-84
-
Evaluación formativa a través de herramientas informáticas: nuevos enfoques y perspectivas
Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 26, pp. 7-8
-
Fernando Trujillo, Daniel Cassany, Christelle Combe, Anita Ferreira, Christian Ollivier y Esperanza Román-Mendoza (2022). Tecnología versus/para el Aprendizaje de Lenguas: Reflexiones y conversaciones sobre el Futuro de la Enseñanza y el Aprendizaje de Le
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 35, pp. 245-246
-
Retos y propuestas para la formación inicial docente en el aula virtual
Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 25, pp. 141-158
2022
-
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education
Hrsg. Lit.
Dykinson
-
Educación bilingüe en la infancia. El enfoque PETal. Gómez-Parra, M. E. (2020). Peter Lang, 224 páginas. ISBN 978-3-631-74639-4.
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 5
-
Hacia el perfil del auxiliar de conversación en el contexto europeo: Características, roles y funciones en el siglo XXI
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 22, pp. 15-44
-
Hacia una conceptualización de la formación inicial CLIL: Las perspectivas de los futuros docentes en un contexto universitario
Investigación e innovación en lengua extranjera: Una perspectiva global (Tirant Humanidades), pp. 453-476
-
La organización del centro bilingüe
Organización de centros educativos: aspectos clave y perspectiva internacional (Delta Publicaciones Universitarias), pp. 205-230
-
Preface. Preface Special Issue ‘Researching foreign languages at Pre-primary Education’
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 5
2021
-
Analysing EMI assessment in higher education
Revista Tempos e Espaços em Educação, Vol. 14, Núm. 33
-
Promoting Metacognitive and Linguistic Skills: Digital Learning Logs in Pre-Service Teacher Training
Journal of Language and Education, Vol. 7, Núm. 4, pp. 117-126
2020
-
Language Assistants’ Expectations Towards their Role and Main Functions: the Case of Madrid’s Bilingual Schools
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 33, pp. 95-109
-
Performance-Based Assessment in CLIL: Competences at the Core of Learning
Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (IGI Global), pp. 447-468
2019
-
Timing of pedagogical intervention: Oral error treatment in EFL vs. CLIL contexts in primary education in Spain
Journal of Language and Linguistic Studies, Vol. 15, Núm. 2, pp. 578-586
-
Towards an Understanding of CLIL Assessment Practices in a European Context: Main Assessment Tools and the Role of Language in Content Subjects
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2, Núm. 1, pp. 31-42
2018
-
Assessing Language in Content and Language Integrated Learning: A Review of the Literature towards a Functional Model
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, Vol. 11, Núm. 2, pp. 308-325