EVA
MURILLO SANZ
Investigadora en el periodo 2012-2017
Publicaciones (19) Publicaciones de EVA MURILLO SANZ
2023
-
El efecto de la pandemia sobre el desarrollo del lenguaje en los dos primeros años de vida
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 3
-
Verbal and More: Multimodality in Adults’ and Toddlers’ Spontaneous Repetitions
Language Learning and Development, Vol. 19, Núm. 1, pp. 16-33
2022
-
Spontaneous verbal repetition in toddler-adult conversations: A longitudinal study with Spanish-speaking two- year-olds
Journal of Child Language, Vol. 49, Núm. 2, pp. 266-301
2021
-
Sentence repetition tasks to detect and prevent language difficulties: A scoping review
Children, Vol. 8, Núm. 7
-
The multimodality of infant's rhythmic movements as a modulator of the interaction with their caregivers
Infant Behavior and Development, Vol. 65
-
The role of spontaneous verbal repetition sequences as shared discourse in early linguistic development
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 2, pp. 401-438
2019
-
Effects of grammatical category and morphology on fast mapping in typically developing and late talking toddlers
First Language, Vol. 39, Núm. 3, pp. 249-280
2018
-
Changes in the synchrony of multimodal communication in early language development
Journal of Speech, Language, and Hearing Research, Vol. 61, Núm. 9, pp. 2235-2245
-
Validation of a scale for a nonword repetition task to assess lexical development
Anales de psicología, Vol. 34, Núm. 1, pp. 92-100
2017
-
Word and nonword repetition abilities in spanish language: Longitudinal evidence from typically developing and late talking children
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 20
2016
-
Properties of vocalization- and gesture-combinations in the transition to first words
Journal of Child Language
2015
-
Gesture and speech combinations beyond two-word stage in an experimental task
Language, Cognition and Neuroscience, Vol. 30, Núm. 10, pp. 1291-1305
-
Supporting people with Autism Spectrum Dis. in leisure time: impact of an Univ. Vol. Program, and rel. factors
Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 1, pp. 145-154
2013
-
El desarrollo temprano y la importancia de la educación infantil: psicopedagogía
La uni en la calle: Libro de textos. ([Madrid] : Cooperativa MásPúblico, 2013), pp. 44-45
-
Patrones comunicativos multimodales en la transición a las primeras palabras: cambios en la coordinación de gestos y vocalizaciones
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 36, Núm. 4, pp. 473-488
-
Primeres interaccions en el desenvolupament afectiu i comunicatiu
Infància: educar de 0 a 6 anys, Núm. 192, pp. 31-39
2012
-
Actualización conceptual de los Trastornos del Espectro del Autismo (TEA)
Todo sobre el autismo: los Trastornos del Espectro del Autismo (TEA). Guía completa basada en la ciencia y en la experiencia (Altaria), pp. 23-64
-
Gestural-vocal coordination: Longitudinal changes and predictive value on early lexical development
Gesture, Vol. 12, Núm. 1, pp. 16-39
2001
-
Situación y necesidades de las personas con trastorno del espectro autista en la Comunidad de Madrid
Madrid : Ediciones Martín & Macías, 2001