Publicaciones (21) Publicaciones de DANIEL GARCÍA PÉREZ

2022

  1. Assessment design decisions in practice: Profile identification in approaches to assessment design

    Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 47, Núm. 4, pp. 606-621

  2. Transición a educación superior y evaluación: un estudio longitudinal anual

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 25, Núm. 2, pp. 15-37

2021

  1. Assessment from a disciplinary approach: design and implementation in three undergraduate programmes

    Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, Vol. 28, Núm. 5-6, pp. 703-723

  2. Critical thinking assessment of internet inquiry and argumentation in text generation

    INTED2021

  3. Deep learning self-regulation strategies: Validation of a situational model and its questionnaire

    Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 10-19

  4. Elaboración de una rúbrica para la evaluación de Trabajos de Fin de Grado de investigación en Psicología

    Cuestiones transversales en la innovación de la docencia y la investigación de las ciencias sociales y jurídicas: especial referencia al impacto del covid-19, las nuevas tecnologías y metodologías, las perspectivas de género y la diversidad (Dykinson), pp. 1154-1179

  5. Ensayo contra el rol de la innovación docente en la carrera docente universitaria

    Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2584-2603

  6. How do we do with digital technology? A study on the use of technology and the search for different types of content

    INTED2021

  7. Learning strategies and self-regulation in context: how higher education students approach different courses, assessments, and challenges

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 36, Núm. 2, pp. 533-550

2018

  1. Proposal of conceptual framework on pupil participation and democracy in schools

    Revista Brasileira de Educacao, Vol. 22, Núm. 71

  2. Qualitative study on the influence of the physical environment in patients admitted to a Palliative Care Unit after its remodelling

    Medicina Paliativa, Vol. 25, Núm. 4, pp. 222-229

  3. Self-Assessment for Learning in Vocational Education and Training

    Handbook of Vocational Education and Training: Developments in the Changing World of Work (Springer Suiza), pp. 1-12