SARA
REDONDO DUARTE
Profesora ayudante doctora
Universidad Europea de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Europea de Madrid (28)
2024
-
AI-DRIVEN STUDENT ASSISTANCE: CHATBOTS REDEFINING UNIVERSITY SUPPORT
INTED2024 Proceedings
2023
-
The potential of educational chatbots for the support and formative assessment of students
New Trends and Promising Directions in Modern Education: "AI in Education" (Palet Yayınları), pp. 105-136
2022
-
The Impact of Gender and Academic Degrees on the Performance of Transversal Competencies in Higher Education Students
International Journal of Higher Education, Vol. 11, Núm. 3, pp. 148-157
2021
-
Teachers’ attitudes toward classroom observation: the affective component
INTED2021 Proceedings
2020
-
Virtual Reality Simulation-Based Learning
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 21
2019
-
METHODOLOGY FOR THE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL RESOURCES WITH EXTENDED REALITY
ICERI2019 Proceedings
2018
-
Evaluation of a pedagogical model for hybrid programs
Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings
-
Evaluation of academic competencies through standardized instruments: A comparison of compeuem, LPA-Q, and ESCI-U
Higher Learning Research Communications, Vol. 8, Núm. 1, pp. 1-15
-
Factors with influence on the adoption of the flipped classroom model in technical and vocational education
Journal of Information Technology Education: Research, Vol. 17, pp. 441-469
-
Implementation of a mentoring program in higher education
Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings
2017
-
Design of a pedagogical model to promote knowledge generation in virtual communities
International Journal of Learning Technology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 3-25
-
Mejora del aprendizaje en las organizaciones a través de comunidades virtuales
Revista complutense de educación, Vol. 28, Núm. 1, pp. 101-123
2015
-
Best practices for competency development and assessment in higher education
International Journal of Pedagogies and Learning, Vol. 10, Núm. 3, pp. 246-259
-
Best practices to design a Massive Online Open Course
ISER: 3rd International Conference
-
Desarrollo de competencias transversales en estudiantes de postgrado de la Universidad Europea a través de un Small Private Online Course
Jornadas Internacionales de Innovación Universitaria (12. 2015. Villaviciosa de Odón, Madrid)
-
MENTOR PROGRAM AT UNIVERSIDAD EUROPEA
ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION
-
Necesidades educativas y lingüísticas en personas con discapacidad auditiva desde el punto de vista de los familiares
CIPE 2016. Libro de resúmenes
2014
-
Educar para transformar: XI Jornadas Internacionales de Innovación Universitaria, celebradas de 7 a 8 de julio de 2014, Villaviciosa de Odón
XI Jornadas Internacionales de Innovación Universitaria
-
Gestión del conocimiento en el contexto empresarial y de la Administración pública
Organizaciones que aprenden y generan conocimiento
2013
-
Análisis de la satisfacción de los estudiantes con la metodología de estudio virtual en el máster universitario en dirección y gestión de enfermería
Tesela: Revista de la Asociación Nacional de Directivos de Enfermería, Núm. 13