Departamento
Bioquímica y Biología Molecular
Capítulos de Libro (12) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
Assessing Changes in Human Natural Killer Cell Metabolism Using the Seahorse Extracellular Flux Analyzer
Methods in Molecular Biology, pp. 165-180
-
Clinical Trials Involving Chemotherapy-Based Nanocarriers in Cancer Therapy: State of the Art and Future Directions
Cancer Nanotechnology (Springer), pp. 325-383
-
Isolation and Culturing of Primary Mouse and Human Macrophages
Methods in Molecular Biology (Humana Press Inc.), pp. 113-124
-
Measurement of Cytosolic Mitochondrial DNA After NLRP3 Inflammasome Activation
Methods in Molecular Biology, pp. 117-129
-
Prenatal THC exposure interferes with the neurodevelopmental role of endocannabinoid signaling
Cannabis and the Developing Brain (Elsevier), pp. 259-282
-
Studying the Role of P2X7 Receptor in Axonal Growth Using In Utero Electroporation Technique
Methods in Molecular Biology (Humana Press Inc.), pp. 355-366
-
TIC en el laboratorio: cómo enseñar Bioquímica en tiempos de la COVID-19
Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 689-697
-
Tailoring 3D Biomaterials for Spinal Cord Injury Repair
Engineering Biomaterials for Neural Applications: Targeting Traumatic Brain and Spinal Cord Injuries (Springer International Publishing), pp. 57-78
-
Teatralización de Historia de Veterinaria en el aula virtual
Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 679-687
-
The phantom menace: cómo salvar el mundo de una pandemia mediante ingeniería genética cooperativa.
Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 301-311
-
Ultrahigh-Throughput Screening of Metagenomic Libraries Using Droplet Microfluidics
Methods in Molecular Biology (Humana Press Inc.), pp. 19-32
-
Uso de las redes sociales Twitter e Instagram como herramientas docentes para la enseñanza de la genética clínica en la Universidad de Salamanca
La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa (Aula Magna), pp. 261-279