Capítulos de Libro (12) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. Assessing Changes in Human Natural Killer Cell Metabolism Using the Seahorse Extracellular Flux Analyzer

    Methods in Molecular Biology, pp. 165-180

  2. Clinical Trials Involving Chemotherapy-Based Nanocarriers in Cancer Therapy: State of the Art and Future Directions

    Cancer Nanotechnology (Springer), pp. 325-383

  3. Isolation and Culturing of Primary Mouse and Human Macrophages

    Methods in Molecular Biology (Humana Press Inc.), pp. 113-124

  4. Measurement of Cytosolic Mitochondrial DNA After NLRP3 Inflammasome Activation

    Methods in Molecular Biology, pp. 117-129

  5. Prenatal THC exposure interferes with the neurodevelopmental role of endocannabinoid signaling

    Cannabis and the Developing Brain (Elsevier), pp. 259-282

  6. Studying the Role of P2X7 Receptor in Axonal Growth Using In Utero Electroporation Technique

    Methods in Molecular Biology (Humana Press Inc.), pp. 355-366

  7. TIC en el laboratorio: cómo enseñar Bioquímica en tiempos de la COVID-19

    Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 689-697

  8. Tailoring 3D Biomaterials for Spinal Cord Injury Repair

    Engineering Biomaterials for Neural Applications: Targeting Traumatic Brain and Spinal Cord Injuries (Springer International Publishing), pp. 57-78

  9. Teatralización de Historia de Veterinaria en el aula virtual

    Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 679-687

  10. The phantom menace: cómo salvar el mundo de una pandemia mediante ingeniería genética cooperativa.

    Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 301-311

  11. Ultrahigh-Throughput Screening of Metagenomic Libraries Using Droplet Microfluidics

    Methods in Molecular Biology (Humana Press Inc.), pp. 19-32

  12. Uso de las redes sociales Twitter e Instagram como herramientas docentes para la enseñanza de la genética clínica en la Universidad de Salamanca

    La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa (Aula Magna), pp. 261-279