Didáctica de Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas
Departamento
Universidad de Alcalá
Alcalá de Henares, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Alcalá (33)
2024
-
The reorganization of predator-prey networks over 20 million years explains extinction patterns of mammalian carnivores
Ecology letters, Vol. 27, Núm. 6, pp. e14448
2023
-
Landscape Education Two Decades after the European Landscape Convention—A Study with Trainee Teachers
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12
-
Los ríos de España en Bachillerato: SIG para desarrollar el pensamiento espacial y la educación para el desarrollo sostenible
El lugar de la Geografía, la Geografía del Lugar: [actas del II Congreso Internacional de Didáctica de la Geografía y XIV Congreso Nacional de Didáctica : Albacete, 10, 11 y 12 de noviembre de 2023] (Universidad de Castilla-La Mancha), pp. 647-658
2022
-
Integrating Artificial Intelligence into Research on Emotions and Behaviors in Science Education
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 18, Núm. 4
-
Macroevolution and climate changes: a global multi-family test supports the resource-use hypothesis in terrestrial mammals
Historical Biology, Vol. 34, Núm. 8, pp. 1471-1479
-
On the choice of the best chunk size for the speculative execution of loops
PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 5 May
-
Spanish Geology Olympiad winners: What they think about their geology learning and the Olympics experience? A prospective study
Episodes, Vol. 45, Núm. 3, pp. 299-308
2021
-
La ciencia en la sociedad desde el aula: reflexiones del futuro profesorado de primaria
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021. Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
New palaeoecological approaches to interpret climatic fluctuations in Holocenic sites of the Pampean Region of Argentina
Quaternary Science Reviews, Vol. 255
-
Punctuated ecological equilibrium in mammal communities over evolutionary time scales
Science, Vol. 372, Núm. 6539, pp. 300-303
-
Strepsirrhine primate training programs in north american institutions: Status and implications for future welfare assessment
Animals, Vol. 11, Núm. 8
2020
-
Digapp and taphonomapp: Two new open-access palaeontological and archaeological mobile apps
Palaeontologia Electronica, Vol. 23, Núm. 2, pp. 1-10
-
The Educational Role of Geology Olympiads in Spain: Promotion of Geological Heritage and Geoconservation in Youngsters
Geoheritage, Vol. 12, Núm. 4
-
Un análisis didáctico de la práctica docente en la enseñanza de la lectura del reloj analógico
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 23, Núm. 1, pp. 409-436
2019
-
Nonhuman primate welfare: Can there be a relationship between personality, lateralization and physiological indicators?
Behavioural Processes, Vol. 166
2018
-
Multi-scale interplays of biotic and abiotic drivers shape mammalian sub-continental diversity over millions of years
Scientific Reports, Vol. 8, Núm. 1
2017
-
Use of Primates in Research: What Do We Know About Captive Strepsirrhine Primates?
Journal of Applied Animal Welfare Science, Vol. 20, Núm. 2, pp. 109-122
2015
-
Moody scheduling for speculative parallelization
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2012
-
Preliminary taphonomic approach to "Lo Hueco" palaeontological site (Upper Cretaceous, Cuenca, Spain)
Geobios, Vol. 45, Núm. 2, pp. 157-166
2009
-
Estudio piloto de unidades didácticas sobre arquitectura bioclimática
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 512-519