Didáctica de Lenguas, Artes y Educación Física
Departament
Universidad Internacional de La Rioja
Logroño, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad Internacional de La Rioja (28)
2024
-
Improvement in the EFL Learning Process in VET Studies. A Structural Equations Model of Affective Variables: English Language Anxiety, Willingness to Communicate and Self-efficacy in English
LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, Vol. 17, Núm. 1, pp. 759-788
2023
-
Digital Competences in Teacher Training and Music Education via Service Learning: A Mixed-Method Research Project
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Music and facial emotion recognition and its relationship with alexithymia
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 1, pp. 259-273
2022
-
The benefits of the picture book ‘Press Here’ to introduce mathematics curriculum content in preschool
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 273-282
2021
-
Evaluación de una intervención de Aprendizaje-Servicio en Educación Musical en la formación de profesorado
Electronic Journal of Music in Education, Núm. 48, pp. 20-38
-
Pleasure in music and its relationship with social anhedonia
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 42, Núm. 1, pp. 158-183
-
Storytelling Techniques Through ICT and CLIL to Stimulate Second Language Output: An Innovative Proposal
Verbeia. Monográfico: Journal of English and Spanish studies= revista de estudios filológicos, Núm. 5, pp. 127-147
2020
-
Benefits of introducing Picture books through ICTs in Bilingual Settings: An example with Cuadernia and Press Here by Herve Tullet
Artseduca, Núm. 27, pp. 144-158
-
Evaluación del perfil de estados de ánimo en bailarines de danza española y flamenco
Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 15, Núm. 2, pp. 125-130
-
Evaluation and analysis of emotional intelligence, mood and coping strategies in two Spanish dance companies
Research in Dance Education, Vol. 21, Núm. 3, pp. 231-244
-
TIC y AICLE como elementos facilitadores en la enseñanza bilingüe
Artseduca, Núm. 25, pp. 153-172
2019
-
Estudio de los procesos de enseñanza-aprendizaje del flamenco a través de entrevistas. La visión de las mujeres
Electronic Journal of Music in Education, Núm. 43, pp. 50-73
-
How to increase grammar interest through storytelling techniques
Innovación educativa en la sociedad digital (Dykinson), pp. 78-86
-
Meeting CLIL teachers’ training and professional development needs
NABE Journal of Research and Practice, Vol. 9, Núm. 3-4, pp. 119-127
-
Professors digital situation measurement: The case of a Colombian private university
Espacios, Vol. 40, Núm. 36
-
Self-Perceived Health, Physical State and Motor and Body Competences in Spanish Elderly People
Ageing International, Vol. 44, Núm. 1, pp. 117-127
-
The L in CLIL: a longitudinal case study of the evolution of L2 language skills in primary according to the CEFR
Innovación educativa en la sociedad digital (Dykinson), pp. 33-44
-
The use of Storytelling techniques to introduce Pride and Prejudice in Bilingual Setting
Nuevas técnicas docentes (Pirámide), pp. 341-350
2018
-
Conversacion que mantuve con Evan Pritchard en relacion con los cuentos del pueblo Micmac y sus costumbres (Junio 2010, Ministerio de Asuntos Indios en Ottawa, Canada´)
Nexus, Núm. 1, pp. 81-85
-
El acercamiento del canon literario europeo a la literatura de los nativos americanos: Lee Maracle y Leslie Marmon Silko
Escritoras y personajes femeninos en la literatura: retos y pluralidad (Comares), pp. 189-197