ALFREDO
RODRÍGUEZ MUÑOZ
Catedrático de universidad
Publications by the researcher in collaboration with ALFREDO RODRÍGUEZ MUÑOZ (24)
2024
-
What happens at work does not always stay at work: Daily job crafting and detachment among colleagues
Applied Psychology, Vol. 73, Núm. 2, pp. 776-800
-
Work–family conflict and spouse’s job performance: when detaching from home is key
Work and Stress
2023
-
Jobless and Burnt Out: Digital Inequality and Online Access to the Labor Market
Social Inclusion, Vol. 11, Núm. 4, pp. 184-197
2022
-
The role of job insecurity and work-family conflict on mental health evolution during COVID-19 lockdown
European Journal of Work and Organizational Psychology, Vol. 31, Núm. 5, pp. 667-684
-
Workplace Bullying, Emotional Exhaustion, and Partner Social Undermining: A Weekly Diary Study
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 37, Núm. 5-6, pp. NP3650-NP3666
2021
-
El uso del teléfono móvil en clase y su efecto sobre el engagement académico y el agotamiento: Un estudio de diario en estudiantes universitarios
European journal of education and psychology, Vol. 14, Núm. 1
-
Is it me or us? The impact of individual and collective participation on work engagement and burnout in a cluster-randomized organisational intervention
Work and Stress, Vol. 35, Núm. 4, pp. 374-397
-
Mindful You, Relaxed and Beneficial Me: A Daily Diary Study of Coworker Dyads
Journal of Happiness Studies, Vol. 22, Núm. 2, pp. 767-786
-
Positive emotions, engagement, and objective academic performance: A weekly diary study
Learning and Individual Differences, Vol. 92
2020
-
El papel de las emociones positivas en el engagement y el rendimiento académico de los estudiantes
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
El uso del teléfono móvil en clase y su efecto sobre el engagement académico: Un estudio de diario
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Exploring daily patterns of work engagement among teachers: A Latent Growth Modeling approach
Psicothema, Vol. 32, Núm. 3, pp. 374-381
-
Nuevas oportunidades para la investigación científica en innovación educativa: El caso de la spanish journal of psychology
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Short-term trajectories of workplace bullying and its impact on strain: A latent class growth modeling approach
Journal of Occupational Health Psychology, Vol. 25, Núm. 5, pp. 345-356
2019
-
Cutoff scores for workplace bullying: The Spanish Short-Negative Acts Questionnaire (S-NAQ)
Psicothema, Vol. 31, Núm. 4, pp. 482-490
-
Ripple effects of surface acting: A diary study among dual-earner couples
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 22, pp. 1-12
2018
-
Evidence for the reliability and factor solution of the CFCS-14 in Spanish: A multi-method validation in Spain and Uruguay
Personality and Individual Differences, Vol. 123, pp. 171-175
-
Mindfulness Beyond the Individual: Spillover and Crossover Effects in Working Couples
Mindfulness, Vol. 9, Núm. 4, pp. 1258-1267
-
Positive Experiences at Work and Daily Recovery: Effects on Couple’s Well-Being
Journal of Happiness Studies, Vol. 19, Núm. 5, pp. 1395-1413
2017
-
Cross-domain consequences of workplace bullying: A multi-source daily diary study
Work and Stress, Vol. 31, Núm. 3, pp. 297-314