Educación-Centro Formación Profesor
Facultad
Universidad de Jaén
Jaén, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (81)
2024
-
Analysis of an SRP-TE on Logical Knowledge in the Initial Mathematical-Didactic Training of Teachers
Trends in Mathematics (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 489-500
-
Contribution to the Iberian thermomediterranean oak woods (Spain, Portugal): the importance of their teaching for the training of experts in environmental management
Plant Biosystems
-
Ecological and Syntaxonomic Analysis of the Communities of Glebionis coronaria and G. discolor (Malvion neglectae) in the European Mediterranean Area
Plants, Vol. 13, Núm. 5
-
Presentación. La educación bilingüe en España : una mirada crítica acerca de las tendencias actuales
Revista de educación, Núm. 403, pp. 1-8
-
Research and management of thermophilic cork forests in the central-south of the Iberian peninsula
Plant Biosystems, Vol. 158, Núm. 5, pp. 942-962
-
Urban Natural Spaces as Laboratories for Learning and Social Awareness
Sustainability (Switzerland) , Vol. 16, Núm. 8
2023
-
Concepciones del profesorado sobre coeducación patrimonial
La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 695-706
-
Del conteo al agrupamiento en la numeración: Un paso necesario para aprender la numeración
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 100, pp. 11-20
-
El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15
-
El valor de la(s) historia(s) del arte para educar en el ecofeminismo crítico: de las bands of mercy al Test de la Nueva Ariadna
Asparkia: Investigació feminista, Núm. 42, pp. 167-189
-
How to reduce the supply of nutrients to the soil, increase water reserves, and mitigate climate change
Agroforestry for Carbon and Ecosystem Management (Elsevier), pp. 223-232
-
Los paradigmas didácticos como componentes esenciales de la infraestructura del estudio de clases
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 251-258
-
Moderate–Vigorous Physical Activity, Screen Time and Sleep Time Profiles: A Cluster Analysis in Spanish Adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3
-
New plant communities to define the southern boundary of the European Atlantic Province in mainland Portugal
Plant Sociology, Vol. 60, Núm. 2, pp. 39-55
-
RedGen DCCSS, Red de Investigación y Formación en Perspectiva de Género en Didáctica de las Ciencias Sociales
La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 119-123
2022
-
A PROPOSAL FOR THE MATHEMATICAL-DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS ABOUT LOGICAL KNOWLEDGE
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Alien flora in Calabria (Southern Italy): an updated checklist
Biological Invasions, Vol. 24, Núm. 8, pp. 2323-2334
-
Analysis of the Forest Landscape and Its Transformations through Phytotoponyms: A Case Study in Calabria (Southern Italy)
Land, Vol. 11, Núm. 4
-
Climatology, Bioclimatology and Vegetation Cover: Tools to Mitigate Climate Change in Olive Groves
Agronomy, Vol. 12, Núm. 11
-
Ecological and Syntaxonomic Analysis of Pinus halepensis Mill. in the Iberian Peninsula and Balearic Islands
Land, Vol. 11, Núm. 3