Educación-Centro Formación Profesor
Facultad
Universitat Autònoma de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universitat Autònoma de Barcelona (65)
2024
-
Assessing predictors of adequate individual buprenorphine maintenance dosage for the treatment of opioid use disorder: Listening to the patient
International Journal of Drug Policy, Vol. 130
-
Cuestionario sobre estrategias didácticas en alumnado de Formación Profesional de Cataluña
CORA.Repositori de Dades de Recerca
-
Impacts of human forest management on seed dispersal patterns by scatter-hoarding rodents
Forestry, Vol. 97, Núm. 2, pp. 234-242
-
Resting State Electrophysiological Profiles and Their Relationship with Cognitive Performance in Cognitively Unimpaired Older Adults: A Systematic Review
Journal of Alzheimer's Disease, Vol. 100, Núm. 2, pp. 453-468
-
Transformación digital y metodológica de la formación profesional en la era pos-COVID
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 2
2023
-
Demographic and spatially explicit landscape genomic analyses in a tropical oak reveal the impacts of late Quaternary climate change on Andean montane forests
Molecular Ecology, Vol. 32, Núm. 12, pp. 3182-3199
-
El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15
-
Los paradigmas didácticos como componentes esenciales de la infraestructura del estudio de clases
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 251-258
-
Open Door Events: Positioning schools in urban post-compulsory education markets
European Educational Research Journal, Vol. 22, Núm. 6, pp. 798-813
-
Proposal of the colour pattern reconstruction of basal cervids
Earth and Environmental Science Transactions of the Royal Society of Edinburgh, Vol. 114, Núm. 1-2, pp. 75-82
-
The role of evidence in teaching practice from the point of view of the main actors
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 199-216
-
Un enfoque epistemológico para comprender el éxito en la Formación Profesional desde una perspectiva integral y humanista
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
2022
-
Ability as legitimation of tracking: Teachers' representations of students in vocational and academic tracks
British Educational Research Journal, Vol. 48, Núm. 6, pp. 1049-1064
-
Choosing against gender: Making sense of girls' and boys' upper secondary vocational education choices
Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 147-166
-
Reconstructing learner identity in upper secondary vocational education: From disaffection to recognition
Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 167-184
-
The International Baccalaureate in Madrid: A silent expansion of internationalization
Education Policy Analysis Archives, Vol. 30
2021
-
La Administración y el profesorado: prácticas educativas basadas en la evidencia
Revista de educación, Núm. 392, pp. 35-62
-
Los aprendizajes del proyecto PBETools: La mirada del profesorado
Prácticas educativas basadas en evidencias: reflexiones, estrategias y buenas prácticas (Narcea), pp. 181-205
-
Olimpiada Española de Geología: principal cantera de geólogos
Geotemas (Madrid), Núm. 18, pp. 635-638
-
The voices of parents and children in foster care
Journal of Social Work, Vol. 21, Núm. 6, pp. 1592-1610