JCR (Journal Impact Factor)
Grupo: Calidad y evaluación de instituciones educativas
47 publicacións
-
Evaluación del Impacto de los Sistemas de Acreditación de Educación Superior en el Proceso de Enseñanzay Aprendizaje
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 22, Núm. 1, 2024, pp. 45-64
-
La competencia digital docente y el diseño de situaciones innovadoras con TIC para la mejora del aprendizaje
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 76, Núm. 2, 2024, pp. 11-24
-
Pautas para mejorar la evaluación del pensamiento crítico en ciencias de la actividad física y del deporte en estudiantes universitarios
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, 2024, pp. 471-481
-
A multi-country comparison of lower secondary students' critical thinking under the International Baccalaureate and national curricula
Review of Education, Vol. 11, Núm. 3, 2023
-
An overview of historical and contemporary perspectives in art therapy in Spain: A bibliometric analysis of Spanish art therapy research
Arts in Psychotherapy, Vol. 83, 2023
-
Diseño y Validación de un Instrumento para Evaluar el Perfil Competencial Innovador del Docente Universitario
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 21, Núm. 1, 2023, pp. 21-46
-
Economía de la educación y pedagogía laboral: nuevos contextos de reflexión y actuación
Teoría de la educación, Vol. 35, Núm. 1, 2023, pp. 207-224
-
Evaluación del Máster en Psicopedagogía en España: impacto del proceso de acreditación
Revista Fuentes, Vol. 25, Vol. 2, 2023, pp. 138-153
-
Instrumento para valorar el impacto del sistema de acreditación en educación superior: validación mediante análisis factorial exploratorio
Revista española de pedagogía, Vol. 81, Núm. 286, 2023
-
The COVID-19 Pandemic: Changes in Parent–Child Activities at Home from Spring 2020 to Spring 2021 from a Cross-Cultural View
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10, 2023
-
The innovative competence of university teachers to improve learning: A comparative study between Bolivia, Spain and Mexico
Research in Comparative and International Education, 2023
-
Improvements in climate and satisfaction after implementing a quality management system in education
Evaluation and Program Planning, Vol. 94, 2022
-
Promoting Handwriting Fluency for Preschool and Elementary-Age Students: Meta-Analysis and Meta-Synthesis of Research From 2000 to 2020
Frontiers in Psychology, Vol. 13, 2022
-
The innovation competence profile of teachers in higher education institutions
Innovations in Education and Teaching International, Vol. 59, Núm. 6, 2022, pp. 634-645
-
An Exploratory Study about Patterns of Parental Home Literacy Activities during the COVID-19 Confinement among Spanish Families
Early Education and Development, Vol. 32, Núm. 6, 2021, pp. 812-829
-
The impact of e-book reading on young children’s emergent literacy skills: An analytical review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 12, 2021
-
An Application of Knowledge Engineering to Mathematics Curricula Organization and Formal Verification
Mathematical Problems in Engineering, Vol. 2020, 2020
-
Do ISO:9001 standards and EFQM model differ in their impact on the external relations and communication system at schools?
Evaluation and Program Planning, Vol. 80, 2020
-
Efecto de scratch en el aprendizaje de conceptos geométricos de futuros docentes de primaria
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 23, Núm. 3, 2020, pp. 357-386
-
Factors associated with the impact of implementing quality management systems at schools: a multilevel analysis
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 31, Núm. 13-14, 2020, pp. 1588-1604