Publicaciones (106) Publicaciones de MARÍA ÁNGELES MONTORO SÁNCHEZ

2024

  1. Exploring the relationship between innovation and corporate governance

    Technological Forecasting and Social Change, Vol. 209

  2. Investigación sobre la financiación del emprendimiento

    Economía industrial, Núm. 432, pp. 21-38

  3. Venture capital, private equity, and the financing of entrepreneurship

    Economía industrial, Núm. 432, pp. 181-185

2021

  1. Diversidad en el gobierno corporativo. Análisis configuracional de la presencia de mujeres en los consejos de administración

    Economía industrial, Núm. 419, pp. 41-53

  2. Family firm CEOs: human capital and career success

    Academia Revista Latinoamericana de Administración, Vol. ahead-of-print, Núm. ahead-of-print

  3. The Industry Life Cycle in an Economic Downturn: Lessons from Firm’s Behavior in Spain, 2007–2012

    Journal of Business Cycle Research, Vol. 17, Núm. 2, pp. 185-214

  4. The effect of the diversity of interorganizational partners on product innovation

    RAE Revista de Administracao de Empresas, Vol. 61, Núm. 4, pp. 1-17

  5. The transition toward the business formality of the Peruvian MSEs: How does the perception of entrepreneurs and the sector influence?

    Academia Revista Latinoamericana de Administración, Vol. ahead-of-print, Núm. ahead-of-print

2020

  1. Fundamentos de administración de empresas

    Thomson Reuters-Civitas

  2. Fundamentos de administración de empresas

    Thomson Reuters Aranzadi

  3. International gatekeepers: How to integrate domestic networks and international relations

    International Business Review, Vol. 29, Núm. 6

  4. Mercadona y las alianzas con los proveedores

    Casos de dirección estratégica de la empresa (Thomson Reuters-Civitas), pp. 273-287

  5. University-industry interaction and product innovation performance of Guangdong manufacturing firms: the roles of regional proximity and research quality of universities

    Journal of Technology Transfer, Vol. 45, Núm. 2, pp. 578-618

  6. Visibilización del emprendedor social en españa los rasgos de personalidad como factor clave en el emprendimiento social: Análisis empírico

    Encuentro Ibérico de Investigación y Educación de emprendimiento GEM-CEE: ABSTRACTS (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 107-110

2018

  1. How local knowledge networks and firm internal characteristics evolve across time inside science parks

    Advances in Spatial Science (Springer International Publishing), pp. 139-153