SILVIA
NIEVA RAMOS
Profesora ayudante doctora
Publicacións (39) Publicacións de SILVIA NIEVA RAMOS
2024
-
Anticipatory coarticulation of the Spanish alveolar fricative /s/ in adults with apraxia versus dysarthria
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 14, Núm. 1
-
El desarrollo de la identidad étnica a través del mantenimiento de la lengua de herencia
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 44, Núm. 1
-
The relationship between direct or indirect therapy and language profiles in children with developmental language disorder (DLD) across European countries
European Journal of Special Needs Education
2023
-
Decisiones parentales sobre la crianza en entornos multilingües basadas en experiencias personales
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
-
Descriptive discourse in fluent aphasia: The predictive role of attention, phonology, lexical retrieval and semantics
Journal of Communication Disorders, Vol. 104
-
El desarrollo de la identidad étnica a través del mantenimiento de la lengua de herencia
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
-
Mejorar la lengua oral en estudiantes de secundaria mediante un programa de desarrollo profesional reflexivo
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
-
Temporal acoustic properties of the sibilant fricative /s/ for the differential diagnosis of dysarthria and apraxia of speech in Spanish speakers
Clinical Linguistics and Phonetics
-
Verbal and More: Multimodality in Adults’ and Toddlers’ Spontaneous Repetitions
Language Learning and Development, Vol. 19, Núm. 1, pp. 16-33
2022
-
Adaptación de un congreso presencial a virtual en el aula: proceso reflexivo de los/las estudiantes sobre competencias transversales
Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 573-584
-
Allocation and funding of Speech and Language Therapy for children with Developmental Language Disorders across Europe and beyond
Research in Developmental Disabilities, Vol. 121
-
Autoevaluación y toma de decisiones para mejorar la competencia oral en Educación Secundaria
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 62, pp. 83-99
-
Coordinación interuniversitaria para la realización virtual de prácticas sanitarias a través de videoconferencias
Avances y desafíos para la transformación educativa
-
Evaluación de Valores Perdidos en Modelos de Crecimiento Latente
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 5, Núm. 66, pp. 65-80
-
Proceso Formativo con la Herramienta Digital EVALOE-SSD: Valoración de Docentes de Educación Secundaria y Progreso en Lengua Oral en su Alumnado
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 5, Núm. 66, pp. 187-206
-
Reflexión individual y colaborativa entre docentes de secundaria para mejorar su práctica y la competencia oral del alumnado
Investigación de variables psicológicas y educativas en el ámbito escolar (Dykinson), pp. 127-140
-
Retraction notice to “Allocation and funding of speech and language therapy for children with developmental language disorders across Europe and beyond” [RIDD 113 (2021) 103936] (Research in Developmental Disabilities (2021) 113, (S0891422221000858), (10.1016/j.ridd.2021.103936))
Research in Developmental Disabilities
-
Self-Assessment and Decision-Making for the Improvement of Oral Competence in Secondary Education
REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA, Vol. 1, Núm. 62, pp. 83-99
-
Spontaneous verbal repetition in toddler-adult conversations: A longitudinal study with Spanish-speaking two- year-olds
Journal of Child Language, Vol. 49, Núm. 2, pp. 266-301
2021
-
Allocation and funding of Speech and Language Therapy for children with Developmental Language Disorders across Europe and beyond
Research in Developmental Disabilities, Vol. 113