SILVIA
NIEVA RAMOS
Profesora ayudante doctora
Publicaciones (42) Publicaciones de SILVIA NIEVA RAMOS
2024
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Amplifying Parental Views about Language Choice When Raising Multilingual Children: Towards a Family-Centered Approach in Professional Contexts
Languages, Vol. 9, Núm. 7
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Anticipatory coarticulation of the Spanish alveolar fricative /s/ in adults with apraxia versus dysarthria
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 14, Núm. 1
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Differential spectral characteristics of the Spanish fricative /s/ in the articulation of individuals with dysarthria and apraxia of speech
Journal of Communication Disorders, Vol. 109
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El desarrollo de la identidad étnica a través del mantenimiento de la lengua de herencia
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 44, Núm. 1
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Perspectives about home-language maintenance in multilingual families with and without language and communication disorders: A scoping review
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 44, Núm. 3
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Temporal acoustic properties of the sibilant fricative /s/ for the differential diagnosis of dysarthria and apraxia of speech in Spanish speakers
Clinical Linguistics and Phonetics, Vol. 38, Núm. 9, pp. 838-856
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The relationship between direct or indirect therapy and language profiles in children with developmental language disorder (DLD) across European countries
European Journal of Special Needs Education, Vol. 39, Núm. 5, pp. 820-835
2023
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Decisiones parentales sobre la crianza en entornos multilingües basadas en experiencias personales
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
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Descriptive discourse in fluent aphasia: The predictive role of attention, phonology, lexical retrieval and semantics
Journal of Communication Disorders, Vol. 104
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El desarrollo de la identidad étnica a través del mantenimiento de la lengua de herencia
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
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Mejorar la lengua oral en estudiantes de secundaria mediante un programa de desarrollo profesional reflexivo
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
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Verbal and More: Multimodality in Adults’ and Toddlers’ Spontaneous Repetitions
Language Learning and Development, Vol. 19, Núm. 1, pp. 16-33
2022
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Adaptación de un congreso presencial a virtual en el aula: proceso reflexivo de los/las estudiantes sobre competencias transversales
Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 573-584
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Allocation and funding of Speech and Language Therapy for children with Developmental Language Disorders across Europe and beyond
Research in Developmental Disabilities, Vol. 121
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Autoevaluación y toma de decisiones para mejorar la competencia oral en Educación Secundaria
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 62, pp. 83-99
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Coordinación interuniversitaria para la realización virtual de prácticas sanitarias a través de videoconferencias
Avances y desafíos para la transformación educativa
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Evaluación de Valores Perdidos en Modelos de Crecimiento Latente
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 5, Núm. 66, pp. 65-80
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Proceso Formativo con la Herramienta Digital EVALOE-SSD: Valoración de Docentes de Educación Secundaria y Progreso en Lengua Oral en su Alumnado
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 5, Núm. 66, pp. 187-206
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Reflexión individual y colaborativa entre docentes de secundaria para mejorar su práctica y la competencia oral del alumnado
Investigación de variables psicológicas y educativas en el ámbito escolar (Dykinson), pp. 127-140
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Retraction notice to “Allocation and funding of speech and language therapy for children with developmental language disorders across Europe and beyond” [RIDD 113 (2021) 103936] (Research in Developmental Disabilities (2021) 113, (S0891422221000858), (10.1016/j.ridd.2021.103936))
Research in Developmental Disabilities