JESÚS MARÍA
ALVARADO IZQUIERDO
Catedrático de universidad
Publicaciones (131) Publicaciones de JESÚS MARÍA ALVARADO IZQUIERDO
2023
-
A digital tool designed to support secondary education teachers’ professional development and to develop students’ oral language competence
Computer Assisted Language Learning
-
Antipsychotic use and 28-day mortality in patients hospitalized with COVID-19: A multicenter observational retrospective study
European Neuropsychopharmacology, Vol. 75, pp. 93-104
-
Análisis de la aplicación de estrategias metacognitivas en comprensión lectora y escritora
Caminando hacia la innovación en educación: de la teoría a la práctica (Dykinson), pp. 603-620
-
Columbia Suicide Severity Rating Scale: Evidence of Construct Validity in Argentinians
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 3
-
Eficacia de la escucha musical en el rendimiento matemático
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 20, pp. 129-154
-
El uso del software SmartPLS como alternativa a otros programas de análisis de ecuaciones estructurales
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 785-794
-
Medications Modulating the Acid Sphingomyelinase/Ceramide System and 28-Day Mortality among Patients with SARS-CoV-2: An Observational Study
Pharmaceuticals, Vol. 16, Núm. 8
-
Music and facial emotion recognition and its relationship with alexithymia
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 1, pp. 259-273
-
Prueba EmocioCine: Evaluación de la Inteligencia Emocional en población infanto-juvenil a partir de escenas cinematográficas
Escritos de psicología, Vol. 16, Núm. 1, pp. 77-89
-
Psychometric Properties of the Multidimensional Body–Self Relations Questionnaire—Appearance Scales (MBSRQ-AS) in Chilean Youth
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1
-
Range Restriction Affects Factor Analysis: Normality, Estimation, Fit, Loadings, and Reliability
Educational and Psychological Measurement, Vol. 83, Núm. 2, pp. 262-293
-
Risk of Death in Individuals Hospitalized for COVID-19 With and Without Psychiatric Disorders: An Observational Multicenter Study in France
Biological Psychiatry Global Open Science, Vol. 3, Núm. 1, pp. 56-67
-
The Role of Emotional Intelligence, Meta-Comprehension Knowledge and Oral Communication on Reading Self-Concept and Reading Comprehension
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12
-
Validación en población universitaria de un instrumento para evaluar la competencia en comunicación oral (TCOA)
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 795-806
2022
-
Analysis of the Structural Validity of the Reduced Version of Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Antidepressant Use and Its Association with 28-Day Mortality in Inpatients with SARS-CoV-2: Support for the FIASMA Model against COVID-19
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 19
-
Association between FIASMA psychotropic medications and reduced risk of intubation or death in individuals with psychiatric disorders hospitalized for severe COVID-19: an observational multicenter study
Translational psychiatry, Vol. 12, Núm. 1, pp. 90
-
Association between benzodiazepine receptor agonist use and mortality in patients hospitalised for COVID-19: a multicentre observational study
Epidemiology and psychiatric sciences, Vol. 31, pp. e18
-
Autoevaluación y toma de decisiones para mejorar la competencia oral en Educación Secundaria
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 62, pp. 83-99
-
Contribución de los Modelos Factoriales Confirmatorios a la Evaluación de Estructura Interna desde la Perspectiva de la Validez
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 5, Núm. 66, pp. 5-22