MIRKO
ANTINO
Profesor titular de universidad
Publicacións (59) Publicacións de MIRKO ANTINO
2024
-
What happens at work does not always stay at work: Daily job crafting and detachment among colleagues
Applied Psychology, Vol. 73, Núm. 2, pp. 776-800
-
Work–family conflict and spouse’s job performance: when detaching from home is key
Work and Stress
2023
-
Consideration of future consequences: evidence of weekly fluctuations and domain-specificity in association with health, academic, and work outcomes
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 32, pp. 28406-28416
-
Diversity of Social Ties and Employee Innovation: The Importance of Informal Learning and Reciprocity
Revista de psicología del trabajo y de las organizaciones = Journal of work and organizational psychology, Vol. 39, Núm. 2, pp. 65-74
-
Jobless and Burnt Out: Digital Inequality and Online Access to the Labor Market
Social Inclusion, Vol. 11, Núm. 4, pp. 184-197
2022
-
Authentic Leadership and Innovation: The Mediating Role of Affective and Cognitive Integration, and Engagement in Work Teams
International Journal of Innovation and Technology Management, Vol. 19, Núm. 1
-
The role of job insecurity and work-family conflict on mental health evolution during COVID-19 lockdown
European Journal of Work and Organizational Psychology, Vol. 31, Núm. 5, pp. 667-684
-
Workplace Bullying, Emotional Exhaustion, and Partner Social Undermining: A Weekly Diary Study
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 37, Núm. 5-6, pp. NP3650-NP3666
2021
-
El uso del teléfono móvil en clase y su efecto sobre el engagement académico y el agotamiento: Un estudio de diario en estudiantes universitarios
European journal of education and psychology, Vol. 14, Núm. 1
-
Exploring skill requirements for the industry 4.0: a worker-oriented approach
Anales de psicología, Vol. 37, Núm. 3, pp. 577-588
-
Is it me or us? The impact of individual and collective participation on work engagement and burnout in a cluster-randomized organisational intervention
Work and Stress, Vol. 35, Núm. 4, pp. 374-397
-
Mindful You, Relaxed and Beneficial Me: A Daily Diary Study of Coworker Dyads
Journal of Happiness Studies, Vol. 22, Núm. 2, pp. 767-786
-
Perceived organizational values and innovation: The role of transactive memory and age diversity in military teams
Military Psychology, Vol. 33, Núm. 5, pp. 296-307
-
Positive emotions, engagement, and objective academic performance: A weekly diary study
Learning and Individual Differences, Vol. 92
-
The Effect of Age on Daily Positive Emotions and Work Behaviors
Work, Aging and Retirement, Vol. 7, Núm. 1, pp. 9-19
2020
-
Development and Validation of the Spanish Version of the Political Skill Inventory
Anales de psicología, Vol. 36, Núm. 2, pp. 370-377
-
El papel de las emociones positivas en el engagement y el rendimiento académico de los estudiantes
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
El uso del teléfono móvil en clase y su efecto sobre el engagement académico: Un estudio de diario
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Exploring daily patterns of work engagement among teachers: A Latent Growth Modeling approach
Psicothema, Vol. 32, Núm. 3, pp. 374-381
-
Nuevas oportunidades para la investigación científica en innovación educativa: El caso de la spanish journal of psychology
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020