Publicaciones (17) Publicaciones de ANA ROCÍO MORENO NÚÑEZ

2019

  1. ADULT MEDIATION AS PART OF THE LEARNING PROCESSES IN CHILDREN WITH LANGUAGE DISORDERS: A CASE STUDY BASED ON PIENSA INFINITO

    12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019)

  2. Implicaciones de la neuroeducación para el abordaje de las alteraciones comunicativas en la infancia

    Enfoque interdisciplinar de la Logopedia en la Universidad de Valladolid: 25 años de historia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 101-110

  3. Inferring the Climate in Classrooms from Audio and Video Recordings: A Machine Learning Approach

    Proceedings of 2018 IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for Engineering, TALE 2018

2018

  1. Arts-related pedagogies in preschool education: An Asian perspective

    Early Childhood Research Quarterly, Vol. 45, pp. 277-288

  2. Inferring the Climate in Classrooms from Audio and Video Recordings: A Machine Learning Approach

    PROCEEDINGS OF 2018 IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON TEACHING, ASSESSMENT, AND LEARNING FOR ENGINEERING (TALE)

  3. Object Pragmatics: Culture and Communication - the Bases for Early Cognitive Development

    The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology (Cambridge University Press), pp. 223-244

  4. Preschool Educators’ Interactions with Children About Sustainable Development: Planned and Incidental Conversations

    International Journal of Early Childhood, Vol. 50, Núm. 1, pp. 15-32

2017

  1. Percepción de los estudiantes universitarios iberoamericanos sobre la competencia comunicativa y la alfabetización académica

    Zona próxima: revista del Instituto de Idiomas de la Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia)., Núm. 26, pp. 44-60

  2. Rhythmic ostensive gestures: How adults facilitate infants’ entrance into early triadic interactions

    Infant Behavior and Development, Vol. 49, pp. 168-181

2016

  1. Espacios y objetos potenciadores de encuentros de aprendizaje y de desarrollo en el 0-3

    Aula de infantil, Núm. 86, pp. 13-16

  2. Espais i objectes potenciadors de trobades d'aprenentatge i de desenvolupament al 0-3

    Guix d'infantil, Núm. 86, pp. 13-16

  3. Valoración de las webquest como herramientas educativas

    Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después: libro de actas del XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía. [Celebrado del] 28 al 30 de junio de 2016; Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid

2015

  1. El proceso lectoescritor y las dificultades en el aprendizaje de la lectoescritura

    Lectura y literatura en Educación Primaria (CEU ediciones), pp. 33-58

  2. Ostensive gestures come first: Their role in the beginning of shared reference

    Cognitive Development, Vol. 36, pp. 142-149

  3. The Rhythmic, Sonorous and Melodic Components of Adult-Child-Object Interactions Between 2 and 6 Months Old

    Integrative Psychological and Behavioral Science, Vol. 49, Núm. 4, pp. 737-756

2013

  1. El desarrollo temprano y la importancia de la educación infantil: psicopedagogía

    La uni en la calle: Libro de textos. ([Madrid] : Cooperativa MásPúblico, 2013), pp. 44-45