ANA ROCÍO
MORENO NÚÑEZ
Forscherin bis um 2018
Publikationen (17) Publikationen von ANA ROCÍO MORENO NÚÑEZ
2021
-
The multimodality of infant's rhythmic movements as a modulator of the interaction with their caregivers
Infant Behavior and Development, Vol. 65
2019
-
ADULT MEDIATION AS PART OF THE LEARNING PROCESSES IN CHILDREN WITH LANGUAGE DISORDERS: A CASE STUDY BASED ON PIENSA INFINITO
12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019)
-
Implicaciones de la neuroeducación para el abordaje de las alteraciones comunicativas en la infancia
Enfoque interdisciplinar de la Logopedia en la Universidad de Valladolid: 25 años de historia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 101-110
-
Inferring the Climate in Classrooms from Audio and Video Recordings: A Machine Learning Approach
Proceedings of 2018 IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for Engineering, TALE 2018
2018
-
Arts-related pedagogies in preschool education: An Asian perspective
Early Childhood Research Quarterly, Vol. 45, pp. 277-288
-
Inferring the Climate in Classrooms from Audio and Video Recordings: A Machine Learning Approach
PROCEEDINGS OF 2018 IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON TEACHING, ASSESSMENT, AND LEARNING FOR ENGINEERING (TALE)
-
Object Pragmatics: Culture and Communication - the Bases for Early Cognitive Development
The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology (Cambridge University Press), pp. 223-244
-
Preschool Educators’ Interactions with Children About Sustainable Development: Planned and Incidental Conversations
International Journal of Early Childhood, Vol. 50, Núm. 1, pp. 15-32
2017
-
Percepción de los estudiantes universitarios iberoamericanos sobre la competencia comunicativa y la alfabetización académica
Zona próxima: revista del Instituto de Idiomas de la Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia)., Núm. 26, pp. 44-60
-
Rhythmic ostensive gestures: How adults facilitate infants’ entrance into early triadic interactions
Infant Behavior and Development, Vol. 49, pp. 168-181
2016
-
Espacios y objetos potenciadores de encuentros de aprendizaje y de desarrollo en el 0-3
Aula de infantil, Núm. 86, pp. 13-16
-
Espais i objectes potenciadors de trobades d'aprenentatge i de desenvolupament al 0-3
Guix d'infantil, Núm. 86, pp. 13-16
-
Valoración de las webquest como herramientas educativas
Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después: libro de actas del XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía. [Celebrado del] 28 al 30 de junio de 2016; Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid
2015
-
El proceso lectoescritor y las dificultades en el aprendizaje de la lectoescritura
Lectura y literatura en Educación Primaria (CEU Ediciones), pp. 33-58
-
Ostensive gestures come first: Their role in the beginning of shared reference
Cognitive Development, Vol. 36, pp. 142-149
-
The Rhythmic, Sonorous and Melodic Components of Adult-Child-Object Interactions Between 2 and 6 Months Old
Integrative Psychological and Behavioral Science, Vol. 49, Núm. 4, pp. 737-756
2013
-
El desarrollo temprano y la importancia de la educación infantil: psicopedagogía
La uni en la calle: libro de textos ([Madrid] : Cooperativa MásPúblico, 2013), pp. 44-45