ESTHER
MORALEDA SEPÚLVEDA
Profesora ayudante doctora
Publikationen (37) Publikationen von ESTHER MORALEDA SEPÚLVEDA
2024
-
Desempeño lingüístico y comunicativo en población con Trastornos del Espectro Alcohólico Fetal. Un estudio de Caso
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 14, Núm. 2
-
Developmental Profile in Children Aged 3–6 Years: Down Syndrome vs. Autism Spectrum Disorder
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 5
-
Pragmatic competence in people with dual diagnosis: down syndrome and autism spectrum disorder
BMC Psychology, Vol. 12, Núm. 1
-
Pragmatic skills in people with Williams syndrome: the perception of families
Orphanet Journal of Rare Diseases, Vol. 19, Núm. 1
-
Transposition and substitution-letter effects in a flanker task: Evidence from children and adults
Quarterly Journal of Experimental Psychology
2023
-
Assessment of the pragmatic competence of four Spanish adults with congenital hearing impairment through the Quick Pragmatic Assessment Protocol-Revised
Revista Chilena de Fonoaudiologia, Vol. 22, Núm. 1
-
Competencia pragmática en el autismo comórbido: síndrome de Down y trastorno del espectro del autismo
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
-
Linguistic characteristics in bipolar disorder versus borderline personality disorder
Scientific Reports, Vol. 13, Núm. 1
-
Working memory capacity and text comprehension performance in children with dyslexia and dyscalculia: a pilot study
Frontiers in Psychology, Vol. 14
2022
-
Características del Trabajo de Fin de Grado en distintas ramas de conocimiento: Análisis de un cuestionario al profesorado
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 20, Núm. 2
-
Language Intervention in Down Syndrome: A Systematic Literature Review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 10
-
Morphological Difficulties in People with Developmental Language Disorder
Children, Vol. 9, Núm. 2
2021
-
Analysis of fear post covid in first-year students after the incorporation to the classroom: Descriptive study in university students of health sciences
Healthcare (Switzerland), Vol. 9, Núm. 12
-
Calidad de vida en familias con personas con síndrome de Angelman
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 283-288
-
Características de lenguaje oral y escrito en síndrome de X-frágil
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 275-282
-
Evaluating quality of life in families with Williams Syndrome patients
Health and Quality of Life Outcomes, Vol. 19, Núm. 1
-
Propuesta educativa al alumnado con trastorno específico del lenguaje
La educación basada en competencias (GKA Ediciones), pp. 165-174
-
Repetición de pseudopalabras en trastorno específico del lenguaje
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 11, Núm. 1, pp. 53-61
2020
-
Dificultades de lectoescritura en trastorno por déficit de atención e hiperactividad
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 211-222
-
Language development disorder in fetal alcohol spectrum disorders (FASD), a case study
Languages, Vol. 5, Núm. 4, pp. 1-13