Publicaciones (30) Publicaciones de BEATRIZ MARTÍN GASCÓN

2024

  1. The effects of cognitive-based instruction and assessment on figurative constructions comprehension and production: a case study

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41

2023

  1. Building bridges between conceptual metaphor theory, L2 speakers’ perception, and pedagogical practice

    Acta Linguistica Hafniensia, Vol. 55, Núm. 2, pp. 249-274

  2. Buñuel, Lorca, Dalí y las vanguardias: propuesta didáctica en la clase de español L2

    Azulejo para el aula de español, Núm. 12, pp. 163-191

  3. Developing L2 learners' metaphoric competence: A case study of figurative motion constructions

    IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 61, Núm. 1, pp. 79-109

  4. Does L2 assessment make a difference? Testing the empirical validity of applied cognitive linguistics in the acquisition of the Spanish/L2 psych-verb construction

    Language Teaching Research

  5. Empowering Perspectives: Women in Literature Across Cultures andLanguages

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

  6. Exploring death and cultural perspectives in a multilingual and multicultural classroom

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

  7. Metaphoric competence and L2 Spanish didactics

    Studia Romanica Posnaniensia, Vol. 50, Núm. 3, pp. 67-83

  8. Teaching irony in the Spanish/L2 classroom: an empirical study with intermediate and advanced level students

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 39, pp. 213-230

  9. Unlocking the power of emotion in L2 Spanish: a study of verbs of affection instruction

    ELUA: Estudios de Lingüística. Universidad de Alicante, Núm. 40, pp. 379-398

2021

  1. El cine como recurso didáctico en el aula de ELE: el universo de Buñuel en Tristana

    Signos ELE: Revista de Español como Lengua Extranjera, Núm. 15

  2. El léxico en el discurso feminista y antifeminista en España y Estados Unidos: un estudio fraseológico y cognitivo sobre «feminista» y «feminazi» en Twitter

    Sistemas fraseológicos en contraste: enfoques computacionales y de corpus (Comares), pp. 71-100

  3. Engaging ELE learners: emotion metaphors on gifs

    Desempeño docente y formación en competencia digital en la era SARS COV 2 (Dykinson), pp. 543-553