Investigación y Psicología en Educación
Departamento
Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (11)
2021
-
Editorial: Sustainable and Environmentally Concerned Citizens: Garden-Based Learning to Promote the Importance of Physical, Natural, and Social Resources
Frontiers in Psychology
-
El reto de integrar la teoría en la práctica en la educación física escolar: exposición y análisis de un caso práctico
Innovaciones metodológicas con TIC en educación (Dykinson), pp. 179-196
2020
-
Identifying key issues for university practitioners of garden-based learning in Spain
Journal of Environmental Education, Vol. 51, Núm. 3, pp. 246-255
-
Organic Learning Gardens in Higher Education: Do They Improve Kindergarten Pre-service Teachers’ Connectedness to and Conception of Nature?
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Teaching approaches to learn theoretical contents in physical education: A study about contour lines
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-15
2019
-
Children’s learning from others: Conformity to unconventional counting
International Journal of Behavioral Development, Vol. 43, Núm. 2, pp. 97-106
2017
-
Do teachers’ conflicting testimonies influence children’s decisions about unconventional rules of counting?
European Journal of Psychology of Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 483-500
-
Influencia de las actitudes ambientales en el consumo ecológico: un análisis transcultural
Nuevos escenarios y retos socioeconómicos tras la crisis: una perspectiva comparada España y Europa (Dykinson), pp. 305-317
-
Participación pública en la gestión ambiental: dos contribuciones de la psicología ambiental
Nuevos escenarios y retos socioeconómicos tras la crisis: una perspectiva comparada España y Europa (Dykinson), pp. 293-304
2016
-
Implementation of a multidisciplinary strategy for continuous formative evaluation using on-line tools
Inted2016: 10th international technology, education and development conference
-
¿QUÉ ES IMPORTANTE PARA CONTAR BIEN? UN ESTUDIO LONGITUDINAL SOBRE LA COMPRENSIÓN DE LAS NORMAS CONVENCIONALES DEL CONTEO
Proceedings of 4th International Congress of Educational Sciences and Development