Investigación y Psicología en Educación
Departamento
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (77)
2024
-
A self-feedback model (SEFEMO): secondary and higher education students’ self-assessment profiles
Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, Vol. 31, Núm. 3-4, pp. 221-253
-
Emotional metaphors for an inclusive classroom climate
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 1
-
Enseñando a pensar críticamente mediante la analogía
Límite: revista de filosofía y psicología, Núm. 19
-
Exploring the influence of parenting competences on children’s emotional regulation and its relationship with classroom learning: A qualitative research study
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 2
-
Generación de Analogías en Entornos Cooperativos Frente a Individuos Aislados. El Papel de la Complejidad y de las Etiquetas Estructurales
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 2, pp. 139-149
-
Neuroscience-Based Information and Communication Technologies Development in Elementary School Mathematics through Games: A Case Study Evaluation
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3
2023
-
Influencia de la familia en el bienestar emocional de los hijos y su relación con el entorno educativo
IX Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud. Volumen I
-
La importancia de las habilidades de apoyo emocional de padres y madres con sus hijos e hijas para el aprendizaje en el contexto escolar
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 229-238
-
La relación entre las competencias parentales en el desarrollo emocional de los hijos/as y el aprendizaje en el aula
IX Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud. Volumen I
-
Refusal of Treatment for Anorexia Nervosa: Mental Health Professionals’ Opinion on Willingness and Role Stress
Revista Colombiana de Psiquiatria, Vol. 52, pp. S123-S131
-
Supplementary material for the paper "The Predominance of Relational Nature and Physical Capacity in Spontaneous Dimensions of Animal Species"
e-cienciaDatos
-
Teaching Inclusive Thinking through an Embodied Metaphor: A Developmental Study
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 5
-
The Role of Relational Complexity and the Terms Used in Analogical Retrieval
Psykhe, Vol. 32, Núm. 1, pp. 1-14
-
University students’ strategies and criteria during self-assessment: instructor’s feedback, rubrics, and year level effects
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 3, pp. 1031-1051
-
Verbal and More: Multimodality in Adults’ and Toddlers’ Spontaneous Repetitions
Language Learning and Development, Vol. 19, Núm. 1, pp. 16-33
2022
-
Assessment design decisions in practice: Profile identification in approaches to assessment design
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 47, Núm. 4, pp. 606-621
-
Competence and Involuntary Commitment of Patients with Anorexia Nervosa: A Qualitative study on the Perceptions and Performance of Psychiatrists and Clinical Psychologists
Revista Colombiana de Psiquiatria, Vol. 51, Núm. 4, pp. 261-271
-
El entrenamiento y el refuerzo de las habilidades parentales para compartir actividades con los hijos
VIII Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud. Volumen I
-
El involucramiento parental: un componente vincular en la crianza y educación de los niños
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 295-304
-
Evaluación de la Competencia Emocional docente del alumnado de magisterio en prácticas: aprender a regular emociones a partir de la escritura de un “emociodiario”.
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 145-157