Departamento
Investigación y Psicología en Educación
Publicaciones (81) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
A digital generation in scrutiny. Children’s ideas about the internet and the online information
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 45, Núm. 4, pp. 842-869
-
A study of topological conjugacies between alternate representation systems
Revista de la Real Academia de Ciencias Exactas, Fisicas y Naturales - Serie A: Matematicas, Vol. 116, Núm. 3
-
Academic Failure and Dropout: Untangling Two Realities
European Journal of Educational Research, Vol. 11, Núm. 4, pp. 2275-2289
-
Adolescencia, sexismo y violencia contra las mujeres en España: Situación actual y evolución durante una década
Revista de Estudios de Juventud, Núm. 125, pp. 11-32
-
Análisis Factorial Exploratorio del cuestionario ICED-19: Impacto del COVID-19 en Estudiantes de Doctorado
Revista Fuentes, Vol. 24, Vol. 2, pp. 127-136
-
Análisis comparativo del impacto de los Procesos de Acreditación Universitaria en la Organización y Gestión de los Títulos de Grado
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 3, pp. 83-102
-
Apuntes para la evaluación del profesorado
Cuadernos de pedagogía, Núm. 534
-
Assessment design decisions in practice: Profile identification in approaches to assessment design
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 47, Núm. 4, pp. 606-621
-
Assessment of COVID-19’s Impact on EdTech: Case Study on an Educational Platform, Architecture and Teachers’ Experience
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 10
-
Baire category results for stochastic orders
Revista de la Real Academia de Ciencias Exactas, Fisicas y Naturales - Serie A: Matematicas, Vol. 116, Núm. 4
-
Best-possible bounds on the set of copulas with a given value of Spearman's footrule
Fuzzy Sets and Systems, Vol. 428, pp. 138-152
-
Brain signal complexity in adults with Down syndrome: Potential application in the detection of mild cognitive impairment
Frontiers in Aging Neuroscience, Vol. 14
-
Bullying, cyberbullying and mental health: the role of student connectedness as a school protective factor
Psychosocial Intervention, Vol. 31, Núm. 1, pp. 33-41
-
Classical vs. non-Archimedean analysis: an approach via algebraic genericity
Revista de la Real Academia de Ciencias Exactas, Fisicas y Naturales - Serie A: Matematicas, Vol. 116, Núm. 2
-
Cognitive training in adults with intellectual disability: pilot study applying a cognitive tele-rehabilitation program
International Journal of Developmental Disabilities, Vol. 68, Núm. 3, pp. 301-308
-
Competence and Involuntary Commitment of Patients with Anorexia Nervosa: A Qualitative study on the Perceptions and Performance of Psychiatrists and Clinical Psychologists
Revista Colombiana de Psiquiatria, Vol. 51, Núm. 4, pp. 261-271
-
Condicionantes del rendimiento académico: revisión sistemática de 25 años de meta-análisis
Revista de educación, Núm. 398, pp. 39-85
-
Construction of dense maximal-dimensional hypercyclic subspaces for Rolewicz operators
Chaos, Solitons and Fractals, Vol. 162
-
Contextualization of critical thinking in sub-Saharan Africa: A systematic integrative review
Thinking Skills and Creativity, Vol. 43
-
Defining the profile of students with low academic achievement: A cross-country analysis through PISA 2018 data
Frontiers in Education, Vol. 7