Articles (20) Publications auxquelles un chercheur a participé

2024

  1. A web-enabled, school-based intervention for bullying prevention (LINKlusive): a cluster randomised trial

    eClinicalMedicine, Vol. 68

  2. Conocimiento, uso y forma en las prácticas docentes para promover la sostenibilidad curricular en Educación Secundaria Obligatoria

    Educar, Vol. 60, Núm. 1, pp. 67-82

  3. Designing an instrument to measure attitudes toward flood risk management in riverside populations

    International Journal of Disaster Risk Reduction, Vol. 106

  4. Emotional metaphors for an inclusive classroom climate

    Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 1

  5. Evaluación del Impacto de los Sistemas de Acreditación de Educación Superior en el Proceso de Enseñanzay Aprendizaje

    REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 45-64

  6. Evolución temporal y diferencias en la competencia emocional de maestros en formación y en ejercicio

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 135-149

  7. Evolution of Anxiety, Emotional Intelligence, and Effective Personality after COVID-19 among Spanish University Students

    Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 3, pp. 173

  8. Exploring the influence of parenting competences on children’s emotional regulation and its relationship with classroom learning: A qualitative research study

    Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 2

  9. Exploring the intersection of gender identity and homoparental family structure: Implications for educational, family and personal well-being in Spanish students

    British Journal of Developmental Psychology

  10. La gestión emocional como “competencia blanda” y su vinculación con los esquemas desadaptativos tempranos en futuros docentes de educación infantil

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 21-30

  11. Modes of convergence of random variables and algebraic genericity

    Revista de la Real Academia de Ciencias Exactas, Fisicas y Naturales - Serie A: Matematicas, Vol. 118, Núm. 2

  12. Neuroscience-Based Information and Communication Technologies Development in Elementary School Mathematics through Games: A Case Study Evaluation

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3

  13. Pautas para mejorar la evaluación del pensamiento crítico en ciencias de la actividad física y del deporte en estudiantes universitarios

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, pp. 471-481

  14. School bullying in children and adolescents with neurodevelopmental and psychiatric conditions: a systematic review and meta-analysis

    The Lancet Child and Adolescent Health, Vol. 8, Núm. 2, pp. 122-134

  15. Spanish Validation of the Two-Factor Interpersonal Reactivity Index: Evidence for the Relationship Between Empathy, Social Competence, and Emotion Regulation

    Early Education and Development, Vol. 35, Núm. 3, pp. 615-627

  16. The PositivaMente Program: Universal Prevention of Suicidal Behaviour in Educational Settings

    School Mental Health

  17. Una aproximación al estudio de la selección negativa en el acceso a la formación docente

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 1, pp. 277-294

  18. Validación española de la Escala de Detección de altas capacidades, «Gifted Rating Scales 2 (GRS 2-S) School Form», para profesores

    ESE: Estudios sobre educación., Núm. 46, pp. 33-55

  19. War, Torture and Trauma in Preadolescents from Gaza Strip. Two Different Modalities of PTSD

    Anuario de psicología jurídica, Núm. 34, pp. 1-12

  20. ¿Están sesgadas las evaluaciones de la docencia universitaria realizadas por los estudiantes?

    Revista de educación, Núm. 404, pp. 169-200