Publicaciones (47) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. A Cross-Cultural Examination of Parents’ Book Selection & Shared Reading Practices in Spain and Israel

    Early Education and Development, Vol. 35, Núm. 6, pp. 1194-1213

  2. A self-feedback model (SEFEMO): secondary and higher education students’ self-assessment profiles

    Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, Vol. 31, Núm. 3-4, pp. 221-253

  3. A web-enabled, school-based intervention for bullying prevention (LINKlusive): a cluster randomised trial

    eClinicalMedicine, Vol. 68

  4. Competencias de investigación en la formación inicial docente: un estudio de casos

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 4, pp. 709-718

  5. Conocimiento, uso y forma en las prácticas docentes para promover la sostenibilidad curricular en Educación Secundaria Obligatoria

    Educar, Vol. 60, Núm. 1, pp. 67-82

  6. Contribución del machine learning al análisis de la repetición escolar en España: un estudio con datos PISA

    Revista española de pedagogía, Vol. 82, Núm. 289, pp. 539-562

  7. Creative arts therapy for autistic children: A systematic review

    Arts in Psychotherapy, Vol. 91

  8. Desarrollo del Pensamiento Crítico en la Universidad: Estrategias para superar desafíos y fomentar su crecimiento

    Revista de la educación superior, Vol. 53, Núm. 210, pp. 1-22

  9. Designing an instrument to measure attitudes toward flood risk management in riverside populations

    International Journal of Disaster Risk Reduction, Vol. 106

  10. Digitalisation and poverty in Latin America: a theoretical review with a focus on education

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

  11. Dysexecutive symptomatology in everyday functioning and academic achievement in adolescents

    Frontiers in Psychology, Vol. 15

  12. Eficacia escolar y alto rendimiento lector del alumnado español en PISA 2018: un enfoque de machine learning

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 2, pp. 223-251

  13. Emotional metaphors for an inclusive classroom climate

    Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 1

  14. Enseñando a pensar críticamente mediante la analogía

    Límite: revista de filosofía y psicología, Núm. 19

  15. Evaluación del Impacto de los Sistemas de Acreditación de Educación Superior en el Proceso de Enseñanzay Aprendizaje

    REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 45-64

  16. Evolución temporal y diferencias en la competencia emocional de maestros en formación y en ejercicio

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 135-149

  17. Evolution of Anxiety, Emotional Intelligence, and Effective Personality after COVID-19 among Spanish University Students

    Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 3, pp. 173

  18. Exploring the influence of parenting competences on children’s emotional regulation and its relationship with classroom learning: A qualitative research study

    Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 2

  19. Exploring the intersection of gender identity and homoparental family structure: Implications for educational, family and personal well-being in Spanish students

    British Journal of Developmental Psychology

  20. Formación para el desarrollo profesional docente en escuelas: revisión sistemática

    Revista de educación, Núm. 406, pp. 219-248