Departamento
Investigación y Psicología en Educación
Publicaciones (47) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
A Cross-Cultural Examination of Parents’ Book Selection & Shared Reading Practices in Spain and Israel
Early Education and Development, Vol. 35, Núm. 6, pp. 1194-1213
-
A self-feedback model (SEFEMO): secondary and higher education students’ self-assessment profiles
Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, Vol. 31, Núm. 3-4, pp. 221-253
-
A web-enabled, school-based intervention for bullying prevention (LINKlusive): a cluster randomised trial
eClinicalMedicine, Vol. 68
-
Competencias de investigación en la formación inicial docente: un estudio de casos
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 4, pp. 709-718
-
Conocimiento, uso y forma en las prácticas docentes para promover la sostenibilidad curricular en Educación Secundaria Obligatoria
Educar, Vol. 60, Núm. 1, pp. 67-82
-
Contribución del machine learning al análisis de la repetición escolar en España: un estudio con datos PISA
Revista española de pedagogía, Vol. 82, Núm. 289, pp. 539-562
-
Creative arts therapy for autistic children: A systematic review
Arts in Psychotherapy, Vol. 91
-
Desarrollo del Pensamiento Crítico en la Universidad: Estrategias para superar desafíos y fomentar su crecimiento
Revista de la educación superior, Vol. 53, Núm. 210, pp. 1-22
-
Designing an instrument to measure attitudes toward flood risk management in riverside populations
International Journal of Disaster Risk Reduction, Vol. 106
-
Digitalisation and poverty in Latin America: a theoretical review with a focus on education
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
Dysexecutive symptomatology in everyday functioning and academic achievement in adolescents
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Eficacia escolar y alto rendimiento lector del alumnado español en PISA 2018: un enfoque de machine learning
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 2, pp. 223-251
-
Emotional metaphors for an inclusive classroom climate
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 1
-
Enseñando a pensar críticamente mediante la analogía
Límite: revista de filosofía y psicología, Núm. 19
-
Evaluación del Impacto de los Sistemas de Acreditación de Educación Superior en el Proceso de Enseñanzay Aprendizaje
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 45-64
-
Evolución temporal y diferencias en la competencia emocional de maestros en formación y en ejercicio
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 135-149
-
Evolution of Anxiety, Emotional Intelligence, and Effective Personality after COVID-19 among Spanish University Students
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 3, pp. 173
-
Exploring the influence of parenting competences on children’s emotional regulation and its relationship with classroom learning: A qualitative research study
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 2
-
Exploring the intersection of gender identity and homoparental family structure: Implications for educational, family and personal well-being in Spanish students
British Journal of Developmental Psychology
-
Formación para el desarrollo profesional docente en escuelas: revisión sistemática
Revista de educación, Núm. 406, pp. 219-248