Educación-Centro Formación Profesor
Facultad
Universitat Autònoma de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat Autònoma de Barcelona (58)
2024
-
Impacts of human forest management on seed dispersal patterns by scatter-hoarding rodents
Forestry, Vol. 97, Núm. 2, pp. 234-242
2023
-
Demographic and spatially explicit landscape genomic analyses in a tropical oak reveal the impacts of late Quaternary climate change on Andean montane forests
Molecular Ecology, Vol. 32, Núm. 12, pp. 3182-3199
-
El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15
-
Open Door Events: Positioning schools in urban post-compulsory education markets
European Educational Research Journal, Vol. 22, Núm. 6, pp. 798-813
-
Proposal of the colour pattern reconstruction of basal cervids
Earth and Environmental Science Transactions of the Royal Society of Edinburgh, Vol. 114, Núm. 1-2, pp. 75-82
-
The role of evidence in teaching practice from the point of view of the main actors
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 199-216
-
Un enfoque epistemológico para comprender el éxito en la Formación Profesional desde una perspectiva integral y humanista
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
2022
-
Ability as legitimation of tracking: Teachers' representations of students in vocational and academic tracks
British Educational Research Journal, Vol. 48, Núm. 6, pp. 1049-1064
-
Choosing against gender: Making sense of girls' and boys' upper secondary vocational education choices
Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 147-166
-
Reconstructing learner identity in upper secondary vocational education: From disaffection to recognition
Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 167-184
-
The International Baccalaureate in Madrid: A silent expansion of internationalization
Education Policy Analysis Archives, Vol. 30
2021
-
La Administración y el profesorado: prácticas educativas basadas en la evidencia
Revista de educación, Núm. 392, pp. 35-62
-
Los aprendizajes del proyecto PBETools: La mirada del profesorado
Prácticas educativas basadas en evidencias: reflexiones, estrategias y buenas prácticas (Narcea), pp. 181-205
-
Olimpiada Española de Geología: principal cantera de geólogos
Geotemas (Madrid), Núm. 18, pp. 635-638
-
The voices of parents and children in foster care
Journal of Social Work, Vol. 21, Núm. 6, pp. 1592-1610
2020
-
Capacidades, hábitos y carácter: atribuciones docentes sobre el alumnado de Bachillerato y Formación Profesional
Papers: revista de sociología, Vol. 105, Núm. 2, pp. 211-234
-
Estrategia de investigación-acción participativa para el desarrollo profesional del profesorado universitario en educación para la sostenibilidad: “Academy sustainability Latinoamérica” (ACSULA)
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 3, pp. 99-123
-
Towards a common metric for assessing heroin-dependent patient satisfaction with medications: Testing methadone and buprenorphine-naloxone
Drug and Alcohol Dependence, Vol. 212
2019
-
Can educational engagement prevent Early School Leaving? Unpacking the school’s effect on educational success
Educational Studies, Vol. 45, Núm. 2, pp. 226-241
-
Evidence of high individual variability in seed management by scatter-hoarding rodents: does ‘personality’ matter?
Animal Behaviour, Vol. 150, pp. 167-174