Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat Autònoma de Barcelona (58)

2023

  1. Demographic and spatially explicit landscape genomic analyses in a tropical oak reveal the impacts of late Quaternary climate change on Andean montane forests

    Molecular Ecology, Vol. 32, Núm. 12, pp. 3182-3199

  2. El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15

  3. Open Door Events: Positioning schools in urban post-compulsory education markets

    European Educational Research Journal, Vol. 22, Núm. 6, pp. 798-813

  4. Proposal of the colour pattern reconstruction of basal cervids

    Earth and Environmental Science Transactions of the Royal Society of Edinburgh, Vol. 114, Núm. 1-2, pp. 75-82

  5. The role of evidence in teaching practice from the point of view of the main actors

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 199-216

  6. Un enfoque epistemológico para comprender el éxito en la Formación Profesional desde una perspectiva integral y humanista

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

2022

  1. Ability as legitimation of tracking: Teachers' representations of students in vocational and academic tracks

    British Educational Research Journal, Vol. 48, Núm. 6, pp. 1049-1064

  2. Choosing against gender: Making sense of girls' and boys' upper secondary vocational education choices

    Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 147-166

  3. Reconstructing learner identity in upper secondary vocational education: From disaffection to recognition

    Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 167-184

  4. The International Baccalaureate in Madrid: A silent expansion of internationalization

    Education Policy Analysis Archives, Vol. 30

2021

  1. La Administración y el profesorado: prácticas educativas basadas en la evidencia

    Revista de educación, Núm. 392, pp. 35-62

  2. Los aprendizajes del proyecto PBETools: La mirada del profesorado

    Prácticas educativas basadas en evidencias: reflexiones, estrategias y buenas prácticas (Narcea), pp. 181-205

  3. Olimpiada Española de Geología: principal cantera de geólogos

    Geotemas (Madrid), Núm. 18, pp. 635-638

  4. The voices of parents and children in foster care

    Journal of Social Work, Vol. 21, Núm. 6, pp. 1592-1610