Grupo de estudios de conductas y competencias sociocomunicativas de la infancia y la juventud en tecnologías de la información y comunicación (TIC)
SOCMEDIA
Universidad CEU San Pablo
Madrid, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad CEU San Pablo (24)
2024
-
The Challenges of E-Commerce for Older Adults: A Qualitative Approach to Their Brakes and Motivations
Smart Innovation, Systems and Technologies
2023
-
Communication for Seniors’ Inclusion in Today’s Society: The Effects of Digitisation on Active Ageing
Media and Communication
-
The role of the Internet in later life autonomy: Silver surfers in Spain
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
2022
-
Perceptions and Attitudes of Spanish "Digital Seniors" Towards E-Government
International Journal of Electronic Government Research, Vol. 18, Núm. 1
2021
-
Disability narratives in sports communication: Tokyo 2020 paralympic games’ best practices and implications
Media and Communication, Vol. 9, Núm. 3, pp. 101-111
-
Disability, sport, and television: Media visibility and representation of paralympic games in news programs
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-13
-
Las competencias imprescindibles en la actualidad de la creatividad publicitaria: Universidad vs. realidad profesional
Icono14, Vol. 19, Núm. 2, pp. 93-118
-
The enabling role of ict to mitigate the negative effects of emotional and social loneliness of the elderly during covid-19 pandemic
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 8
2020
-
Experiencias y percepciones de los seniors sobre las plataformas de e-commerce
Comunicación especializada: historia y realidad actual (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 379-402
2019
-
Os desafios dos idosos antes do comércio eletrônico: O caso da amazon
Comunicacao Midia e Consumo, Vol. 16, Núm. 45, pp. 32-60
2018
-
Administración electrónica y comercio electrónico como instrumentos para un envejecimiento activo
Aula abierta, Vol. 47, Núm. 1, pp. 87-96
-
Análisis comparativo de la simbología cromática en publicidad. NIKE en China y España / Comparative analysis of chromatic symbology in advertising. NIKE in China and Spain
Vivat Academia, Núm. 142, pp. 51-78
-
Nuevos perfiles profesionales y transformación del espacio comunicativo
Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, Núm. 27, pp. 235-238
2017
-
Desarrollo de competencias transversales en la formación del curriculum académico: "Telepizza" y Universidad Ceu San Pablo
CUICIID 2017: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia
-
Electronic government and online tasks: Towards the autonomy and empowerment of senior citizens
El profesional de la información, Vol. 26, Núm. 1, pp. 34-42
-
Empowering the elderly and promoting active ageing through the internet: The benefit of e-inclusion programmes
Safe at Home with Assistive Technology (Springer International Publishing), pp. 95-108
2016
-
An empirical study of the recreational-expressive and referential roles of the cell phone among young students and their potential applications to advertising
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 1, pp. 261-278
-
La democratización de la creatividad
Icono14, Vol. 14, Núm. 1
2015
-
Do we trust and are we empowered by “Dr. Google”? Older Spaniards’ uses and views of digital healthcare communication
Public Relations Review, Vol. 41, Núm. 5, pp. 794-800
-
La construcción retórica de los logos corporativos
Arte, individuo y sociedad, Vol. 27, Núm. 2, pp. 257-277