EQUIAL (Equipo de investigación sobre adquisición del lenguaje)
EQUIAL
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Educación a Distancia (12)
2023
-
A Sentence Repetition Task in Spanish language: a valid tool for early language assessment
CoDAS, Vol. 35, Núm. 5, pp. e20220164
2021
-
Sentence repetition tasks to detect and prevent language difficulties: A scoping review
Children, Vol. 8, Núm. 7
2020
-
A sentence repetition task for early language assessment in spanish
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 23, pp. 1-10
2019
-
Effects of grammatical category and morphology on fast mapping in typically developing and late talking toddlers
First Language, Vol. 39, Núm. 3, pp. 249-280
2017
-
Word and nonword repetition abilities in spanish language: Longitudinal evidence from typically developing and late talking children
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 20
2016
-
La comprensión gramatical en la lectura de niños con y sin implante coclear.
FIAPAS: Confederación Española de Familias de Personas Sordas, Núm. 157, pp. 1-11
-
Semantic and syntactic reading comprehension strategies used by deaf children with early and late cochlear implantation
Research in Developmental Disabilities, Vol. 49-50, pp. 153-170
2014
-
Morpho-syntactic reading comprehension in children with early and late cochlear implants
Journal of Deaf Studies and Deaf Education, Vol. 20, Núm. 2, pp. 136-146
-
The nature, assessment and treatment of dysarthria and apraxia of speech in Spanish
Motor Speech Disorders: A Cross-Language Perspective (Channel View Publications), pp. 249-263
2013
-
Diferencias en comprensión gramatical entre niños con implante temprano y tardío y niños normoyentes del 2º ciclo de Educación Primaria.
I Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
2012
-
Evaluación de la comprensión gramatical en niños de 2º ciclo de Educación Primaria con y sin implante coclear: Un estudio piloto
V Congreso Nacional de Neuropsicología de la Federación de Asociaciones de Neuropsicología Españolas
-
The Relationship between Early Lexical and Grammatical Development in Spanish: Evidence in Children with Different Linguistic Levels
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 15, Núm. 1, pp. 112-123