PALOMA
DÍAZ SOLOAGA
Profesora titular de universidad
Publicaciones (64) Publicaciones de PALOMA DÍAZ SOLOAGA
2023
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Fashion and film stories of (mis)understanding: Introduction to a special issue on cinema and fashion
Journal of Global Fashion Marketing, pp. 1-5
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Legacy transmission through fashion films: Visual and narrative brand heritage integration
Journal of Global Fashion Marketing, pp. 1-20
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Perceived brand value and brand co-creation attitudes through eWOM: a typology of co-creator digital users
Revista de Comunicación, Vol. 22, Núm. 1
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Perceived brand value and brand co-creation attitudes through eWOM: a typology of co-creator digital users
Revista de comunicación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 89-107
2022
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El proceso de cocreación de marca a través del eWOM: perfil, actitud y comportamiento de los usuarios
Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 13, Núm. 1, pp. 267-284
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Forced telecommuting during the COVID-19 lockdown: the impact on corporate culture in Spain and Kazakhstan
Corporate Communications: An International Journal, Vol. 28, Núm. 2, pp. 193-212
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From "cronista" to "directora de moda": The Birth and Evolution of the Role of Fashion Editor in the Women's Press in Spain
ZoneModa Journal, Vol. 12, Núm. 1, pp. 89-202
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Reinventando la comunicación en la industria de la moda durante la pandemia COVID-19: el caso LOEWE
aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 27, pp. 8-34
2021
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Communication in the fashion industry: sustainability focus
Firms in the Fashion Industry: Sustainability, Luxury and Communication in an International Context (Palgrave Macmillan Reino Unido), pp. 117-140
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La imagen femenina en tiempos del #metoo: publicidad de moda, perfume y cosmética
El profesional de la información, Vol. 30, Núm. 2
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The Revival of Heritage Fashion Houses: Brand Identity in the Digital Era
Fashion Communication: Proceedings of the FACTUM 21 Conference, Pamplona, Spain, 2021 (Springer International Publishing AG), pp. 295-307
2020
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Co-creación, contenido y comunidad: nuevas bases del engagement digital en marcas de cosmética
Comunicación y diversidad. Selección de comunicaciones del VII Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación
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La Nueva Mujer: Moda y cambio social en los años 20
dir.
Universidad Villanueva
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La expansión internacional de la moda escandinava: comunidades online y engagement emocional
Comunicación especializada: historia y realidad actual (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 483-502
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La triple dimensión de la cultura organizacional: un estudio aplicado a empresas de moda españolas
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 29, pp. 80-97
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Lifestyle branding as a brand-oriented positioning strategy: Insights from Spanish fashion consultants
Journal of Global Fashion Marketing, Vol. 11, Núm. 4, pp. 361-379
2019
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Introducción a la cultura de las organizaciones
Síntesis
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The role of communication in organizational culture. Is there a pattern in Spanish fashion companies?
El profesional de la información, Vol. 28, Núm. 5
2018
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Estereotipos femeninos en anuncios gráficos de marcas de lujo de moda, perfumería y cosmética
Pensar la publicidad: revista internacional de investigaciones publicitarias, Núm. 12, pp. 145-164
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Ethno-iconographic Vogue’s editorials (1948-2016): an approach to cultural diplomacies
Revista internacional de Historia de la Comunicación, Núm. 11, pp. 151-176