Publicaciones (201) Publicaciones de INÉS MARÍA GÓMEZ CHACÓN

2024

  1. Inquiry in mathematics: studying a professional development measure for university lecturers

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology

  2. Inteligencia artificial en la educación: una oportunidad desafiante

    Crítica, Núm. 1095, pp. 24-31

2023

  1. Actividades sobre lugares geométricos desarrolladas en un sistema de geometría dinámica. Visualización no icónica y génesis instrumental

    Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa, Vol. 17, Núm. 4(II), pp. 361-383

  2. Characterising algorithmic thinking: A university study of unplugged activities✰

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 48

  3. Experiencias participativas y trabajo colaborativo en el área de físicas, matemáticas y estadística (STEM)

    Miradas a la participación y al género en las aulas universitarias: una guía para docentes (Los Libros de la Catarata), pp. 179-198

  4. Inquiry-based mathematics education and attitudes towards mathematics: tracking profiles for teaching

    Mathematics Education Research Journal

  5. Metodologías de gamificación como herramienta de fomento de la participación

    Miradas a la participación y al género en las aulas universitarias: una guía para docentes (Los Libros de la Catarata), pp. 199-214

2022

  1. Creencias y rendimiento académico en matemáticas en el ingreso a carreras de ingeniería

    Aula abierta, Vol. 51, Núm. 4, pp. 407-415

  2. Introduction to the work of TWG08: affect and the teaching and learning of mathematics

    Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Feb 2022, Bozen-Bolzano, Italy

  3. Mathematics Teachers’ Knowledge and Professional Development: A Cross-Case Comparison Study

    Mathematics Education in the Digital Era (Springer), pp. 229-246

  4. Methodological Aspects in the Theory of Mathematical Working Spaces

    Mathematics Education in the Digital Era (Springer), pp. 33-56

  5. Sentido de la vida y matematización de la cultura

    Pensamiento: Revista de investigación e Información filosófica, Vol. 78, Núm. 298, pp. 595-614

  6. THE CONTRIBUTION OF INTELLIGENCE, COGNITIVE REFLECTION AND BELIEFS TO MATHEMATICS ACHIEVEMENT IN SECONDARY SCHOOL

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2021

  1. Conceptual Foundations of the PLATINUM Project

    Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (Masaryk University), pp. 7-28

  2. Educación matemática basada en la indagación Ejemplos, significados y contextos en la enseñanza universitaria de matemáticas

    Ideas para la educación matematica: Perspectivas desde el trabajo de Mª Luz Callejo de la Vega (GIDIMAT-UA), pp. 231-251

  3. Epilogue

    Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (Masaryk University), pp. 351-354

  4. Evaluation of Inquiry-Based Mathematics Education

    Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (Masaryk University), pp. 171-184

  5. Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project

    Masaryk University, pp. 1-355

  6. Introduction

    Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project

  7. Methods and Materials for Professional Development of Lecturers

    Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (Masaryk University), pp. 127-146