Publicaciones (48) Publicaciones de AOIFE KATHLEEN AHERN

2023

  1. Acquisition of estar + adjective in L2 Spanish by Li French and Portuguese speakers

    Spanish in Context, Vol. 20, Núm. 2, pp. 282-312

  2. Andamiar el aprendizaje de la escritura para aprender en las áreas y lenguas del currículum

    Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 14, pp. 4-9

  3. Conjectural future in French and in Spanish: an L2 acquisition perspective

    Evidentiality and epistemic modality: conceptual and descriptive issues (Peter Lang Suiza), pp. 173-202

  4. Conjectural future in french and in Spanish: An L2 acquisition perspective

    Evidentiality and Epistemic Modality: Conceptual and Descriptive Issues (Peter Lang AG), pp. 173-201

  5. Expressing evidentiality in two languages: Conjectural future in Catalan/ Spanish bilinguals

    Stance, Inter/Subjectivity and Identity in Discourse (Peter Lang AG), pp. 127-149

  6. Learning to plan for CLIL with the Reading to Learn approach. An experience in initial teacher training.

    Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 14, pp. 107-125

  7. Relevance theory and the study of linguistic interfaces in second language acquisition

    Intercultural Pragmatics, Vol. 20, Núm. 4, pp. 429-453

  8. Working with Reading to Learn at undergraduate level in Spain: a learning journey

    Reading to Learn, Reading the World: How genre-based literacy pedagogy is democratizing education (Equinox), pp. 161-176

2021

  1. Developing pre-service teachers’ digital communication and competences through service learning for bilingual literacy

    Training, Language and Culture, Vol. 5, Núm. 1, pp. 57-67

  2. Imperfecto y progresivo en la adquisición de español como L2: transferencia vs. compatibilidad de rasgos aspectuales

    Aportes del CAES a la enseñanza del español como lengua extranjera: estudios aplicados a la gramática y pragmática (Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións), pp. 81-113

  3. Interpreting mood choice effects in L2 and L1 Spanish: Empirical evidence and theoretical implications

    Applied Linguistics Review, Vol. 10, Núm. 4, pp. 469-490

  4. La reflexión metalingüística y el aprendizaje de una LE/L2

    Lingüística aplicada: adquisición del español como lengua extanjera (enClave-ELE), pp. 137-176

  5. Lingüística aplicada: adquisición del español como lengua extanjera coord.

    enClave-ELE

  6. The acquisition of mood in child Spanish

    Language Acquisition and Language Disorders (John Benjamins Publishing Company), pp. 355-378

  7. The acquisition of mood in child Spanish

    L1 Acquisition and L2 Learning: The view from Romance (John Benjamins), pp. 355-378