AOIFE KATHLEEN
AHERN
Profesora titular de universidad
Argitalpenak (49) AOIFE KATHLEEN AHERN argitalpenak
2023
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Acquisition of estar + adjective in L2 Spanish by Li French and Portuguese speakers
Spanish in Context, Vol. 20, Núm. 2, pp. 282-312
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Andamiar el aprendizaje de la escritura para aprender en las áreas y lenguas del currículum
Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 14, pp. 4-9
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Conjectural future in french and in Spanish: An L2 acquisition perspective
Evidentiality and Epistemic Modality: Conceptual and Descriptive Issues (Peter Lang AG), pp. 173-201
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Expressing Evidentiality in two Languages: Conjectural Future in Catalan/Spanish Bilinguals
Stance, inter/subjectivity and identity in discourse (Peter Lang), pp. 127-150
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Expressing evidentiality in two languages: Conjectural future in Catalan/ Spanish bilinguals
Stance, Inter/Subjectivity and Identity in Discourse (Peter Lang AG), pp. 127-149
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Learning to plan for CLIL with the Reading to Learn approach. An experience in initial teacher training.
Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 14, pp. 107-125
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Relevance theory and the study of linguistic interfaces in second language acquisition
Intercultural Pragmatics, Vol. 20, Núm. 4, pp. 429-453
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Working with Reading to Learn at undergraduate level in Spain: a learning journey
Reading to Learn, Reading the World: How genre-based literacy pedagogy is democratizing education (Equinox), pp. 161-176
2022
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Promoting equitable literacy expectations in CLIL: Empowering student teachers’ attitude shifts through Reading to Learn in service-learning
AILA Review, Vol. 35, Núm. 2, pp. 297-320
2021
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Developing pre-service teachers’ digital communication and competences through service learning for bilingual literacy
Training, Language and Culture, Vol. 5, Núm. 1, pp. 57-67
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Imperfecto y progresivo en la adquisición de español como L2: transferencia vs. compatibilidad de rasgos aspectuales
Aportes del CAES a la enseñanza del español como lengua extranjera: estudios aplicados a la gramática y pragmática (Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións), pp. 81-113
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Interpreting mood choice effects in L2 and L1 Spanish: Empirical evidence and theoretical implications
Applied Linguistics Review, Vol. 10, Núm. 4, pp. 469-490
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La reflexión metalingüística y el aprendizaje de una LE/L2
Lingüística aplicada: adquisición del español como lengua extanjera (enClave-ELE), pp. 137-176
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Lingüística aplicada: adquisición del español como lengua extanjera
koord.
enClave-ELE
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The acquisition of mood in child Spanish
Language Acquisition and Language Disorders (John Benjamins Publishing Company), pp. 355-378
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The acquisition of mood in child Spanish
L1 Acquisition and L2 Learning: The view from Romance (John Benjamins), pp. 355-378
2020
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Future Tense Acquisition by French-Speaking Learners of L2 Spanish: Chronology, Conjecture and Concession
Studies in Theoretical Psycholinguistics (Springer Nature), pp. 27-48
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Future Tense Acquisition by French-Speaking Learners of L2 Spanish: Chronology, Conjecture and Concession
New Trends in Language Acquisition Within the Generative Perspective (Springer Alemania), pp. 27-48
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La interfaz gramática/pragmática y su papel en el aprendizaje de segundas lenguas
Pragmática (Akal), pp. 713-728
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Los trabajos de fin de grado en español y en inglés. Retos, y un intento de mejora, de la alfabetización académica en formación inicial de profesorado
Tendencias pedagógicas, Núm. 36