MARÍA JOSEFA
FERNÁNDEZ DÍAZ
Profesora emérita
JESÚS MIGUEL
RODRÍGUEZ MANTILLA
Profesor titular de universidad
Publicaciones en las que colabora con JESÚS MIGUEL RODRÍGUEZ MANTILLA (28)
2024
-
Predictors of critical thinking in spanish university students
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 22, Núm. 3, pp. 23-45
2022
-
Improvements in climate and satisfaction after implementing a quality management system in education
Evaluation and Program Planning, Vol. 94
2020
-
Efecto de scratch en el aprendizaje de conceptos geométricos de futuros docentes de primaria
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 23, Núm. 3, pp. 357-386
-
Evaluación para la innovación y mejora de centros educativos
Síntesis
-
Factors associated with the impact of implementing quality management systems at schools: a multilevel analysis
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 31, Núm. 13-14, pp. 1588-1604
-
Impact of the application of ISO 9001 standards on the climate and satisfaction of the members of a school
International Journal of Educational Management, Vol. 34, Núm. 7, pp. 1185-1202
2019
-
Assessing the impact of ISO: 9001 implementation on school teaching and learning processes
Quality Assurance in Education, Vol. 27, Núm. 3, pp. 285-303
-
Comparative analysis between management team and teachers on the impact of ISO 9001 standards in educational centres
International Journal of Quality and Service Sciences, Vol. 11, Núm. 2, pp. 248-264
-
Concreción y formulación de resultados de aprendizaje en la formación universitaria
Edunovatic 2018. Conference Proceedings: 3rd Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT. 17-19 December, 2018
-
Validation of a questionnaire to evaluate the impact of ISO 9001 Standards in schools with a Confirmatory Factor Analysis
Studies in Educational Evaluation, Vol. 62, pp. 37-48
2018
-
Diseño y validación de un instrumento de medida del perfil de formación docente en tecnologías de la información y comunicación
Revista española de pedagogía, Vol. 76, Núm. 270, pp. 247-270
-
El proceso de integración y uso pedagógico de las TIC en los centros educativos madrileños
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 21, Núm. 2, pp. 395-416
-
PISA 2015: predictores del rendimiento en Ciencias en España
Revista de educación, Núm. 380, pp. 75-102
2017
-
Design and validation of a scale to evaluate the impact of implementing a quality management system in schools
Revista complutense de educación, Vol. 28, Núm. 4, pp. 1211-1226
-
Evaluation of the impact of intervention programmes on education organisations: Application to a Quality Management System
Evaluation and Program Planning, Vol. 63, pp. 116-122
-
The effect of interpersonal relationships on burnout syndrome in Secondary Education teachers
Psicothema, Vol. 29, Núm. 3, pp. 370-377
2016
-
Evaluación de competencias docentes del profesorado para la detección de necesidades formativas
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 68, Núm. 2, pp. 85-101
-
Impact of implementation of quality management systems on internal communications and external relations at schools
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 27, Núm. 1-2, pp. 97-110
-
PISA y TALIS ¿congruencia o discrepancia?
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 22, Núm. 1
2015
-
Diseño y validación de un instrumento de medida del clima en centros de educación secundaria
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 18, Núm. 1, pp. 71-98