Publicaciones (33) Publicaciones de BEATRIZ CHAVES YUSTE

2024

  1. Aprendizaje y servicio: metodología activa para conectar la adquisición del inglés con fines específicos (turismo) y el entorno rural

    Las ciencias sociales, las humanidades y sus expresiones artísticas y culturales: una tríada indisoluble desde un enfoque educativa [sic] (Dykinson), pp. 884-899

  2. Bridging the Printed or Digital Controversy: A Meta-Analysis of the Impact of Digital and Print Resources on College Students’ Reading Comprehension

    Journal of College Reading and Learning, Vol. 54, Núm. 2, pp. 79-102

  3. Digital Reading Comprehension: Multimodal and Monomodal Inputs under Debate

    Reading Psychology, Vol. 45, Núm. 5, pp. 500-518

  4. FROM ENGLISH FOR GENERAL PURPOSES TO ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES: THE ROLE OF MOTIVATION IN HIGHER EDUCATION IN SPAIN

    ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 26-48

  5. Improvement in the EFL Learning Process in VET Studies. A Structural Equations Model of Affective Variables: English Language Anxiety, Willingness to Communicate and Self-efficacy in English

    LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, Vol. 17, Núm. 1, pp. 759-788

  6. Metodología activa y digitalizada en L2: efecto en el rendimiento académico

    Revista signos: estudios de lingüística, Núm. 114, pp. 52-77

  7. Pre-service teachers’ perception of active learning methodologies in history: Flipped classroom and gamification in an e-learning environment

    Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 3, pp. 3365-3387

  8. Social Networks as a New Scenario for EFL Speaking Development

    International Journal of Interdisciplinary Educational Studies, Vol. 19, Núm. 2, pp. 45-67

  9. The Impact of a Dictionary Writing System Based on Literary Pieces on High School Students’ EFL Linguistic Competence

    International Journal of Technologies in Learning, Vol. 31, Núm. 2, pp. 59-82

2023

  1. Aprendizaje de inglés para fines específicos: creación de un diccionario digital monolingüe en el aula de Turismo

    Tecnologías emergentes aplicadas a las metodologías activas en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 271-294

  2. EFL in Vocational Training: Improvement of Linguistic Competence from Affective Variables

    International Journal of Literacies, Vol. 31, Núm. 1, pp. 1-22

  3. Enhancing L2 acquisition through games

    Experiencias educativas de renovación pedagógica y procesos de formación del profesorado (Dykinson), pp. 209-229

  4. Gamification in higher education: Esp instruction for learners of Tourism studies

    Interrelaciones entre la imagen, el texto y las tecnologías digitales: nuevas perspectivas en la enseñanza de las Ciencias Sociales (Dykinson), pp. 800-821

  5. La literatura como instrumento de aprendizaje del inglés como lengua extranjera

    Enunciación, Vol. 28, Núm. 0, pp. 131-148

  6. Metodologías activas para el tratamiento de errores gramaticales en el aula de ILE

    Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16, Núm. 4

  7. Podcasts’ effects on the EFL classroom: a socially relevant intervention

    Smart Learning Environments, Vol. 10, Núm. 1

  8. Stop Motion: mejora de competencia lingüística de inglés (ILE), EPVA y CCSS

    EDU REVIEW: International Education and Learning Review / Revista Internacional de Educación y Aprendizaje, Vol. 11, Núm. 1, pp. 31-48