BEATRIZ
CHAVES YUSTE
Profesora ayudante doctora
Publicaciones (25) Publicaciones de BEATRIZ CHAVES YUSTE
2024
-
FROM ENGLISH FOR GENERAL PURPOSES TO ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES: THE ROLE OF MOTIVATION IN HIGHER EDUCATION IN SPAIN
ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 26-48
-
Improvement in the EFL Learning Process in VET Studies. A Structural Equations Model of Affective Variables: English Language Anxiety, Willingness to Communicate and Self-efficacy in English
LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, Vol. 17, Núm. 1, pp. 759-788
-
Pre-service teachers’ perception of active learning methodologies in history: Flipped classroom and gamification in an e-learning environment
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 3, pp. 3365-3387
2023
-
Aprendizaje de inglés para fines específicos: creación de un diccionario digital monolingüe en el aula de Turismo
Tecnologías emergentes aplicadas a las metodologías activas en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 271-294
-
EFL in Vocational Training: Improvement of Linguistic Competence from Affective Variables
International Journal of Literacies, Vol. 31, Núm. 1, pp. 1-22
-
Enhancing L2 acquisition through games
Experiencias educativas de renovación pedagógica y procesos de formación del profesorado (Dykinson), pp. 209-229
-
Metodologías activas para el tratamiento de errores gramaticales en el aula de ILE
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16, Núm. 4
-
Podcasts’ effects on the EFL classroom: a socially relevant intervention
Smart Learning Environments, Vol. 10, Núm. 1
-
Stop Motion: mejora de competencia lingüística de inglés (ILE), EPVA y CCSS
EDU REVIEW: International Education and Learning Review / Revista Internacional de Educación y Aprendizaje, Vol. 11, Núm. 1, pp. 31-48
2022
-
3rd year secondary education students’ perceptions on language cooperative learning and its impact on their EFL reading comprehension
Innovación educativa aplicada a la enseñanza de la lengua (Dykinson), pp. 111-142
-
Claves de éxito para mejorar la competencia lingüística en inglés (L2) en FP: percepción de los estudiantes
Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, Núm. 40
-
Cooperative Integrated Reading and Composition Model to Improve EFL Reading Comprehension and Foster Inclusive Education
International Journal of Literacies, Vol. 30, Núm. 1, pp. 1-18
-
Development of EFL Communicative Competence and Sustainability Awareness through CBI
Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 1039-1049
-
Effectiveness of Flipped Classroom Learning on 3rd Year Secondary Education Students' EFL Grammar Knowledge and their Attitude towards its Use
Enseñar desde las TIC (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 109-121
-
Jigsaw: una metodología activa aplicada a la escritura académica en ILE
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11, Núm. 5
-
La incidencia del aprendizaje cooperativo en la mejora de la escritura académica de inglés como lengua extranjera en alumnos universitarios españoles
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
-
Lexicografía digital y adquisición de léxico en inglés: una experiencia B-learning en los tiempos de Covid-19
Covid-19, multiverso de disciplinas. Una mirada desde la salud, la educación y la comunicación (Dykinson), pp. 350-367
-
The use of error analysis and active learning to work EFL morphology
El devenir de la lingüística y la cultura: un estudio interdisciplinar sobre lengua, literatura y traducción (Dykinson), pp. 987-1006
-
Using Flipgrid to Foster the EFL Oral Communicative Competence
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 1198-1206
2021
-
Ricardo’s Files: a gamification proposal to work EFL in the 4th secondary education classroom
Investigación educativa ante los actuales retos migratorios (Dykinson), pp. 220-231