BEATRIZ
CHAVES YUSTE
Profesora ayudante doctora
Publicaciones (33) Publicaciones de BEATRIZ CHAVES YUSTE
2024
-
Aprendizaje y servicio: metodología activa para conectar la adquisición del inglés con fines específicos (turismo) y el entorno rural
Las ciencias sociales, las humanidades y sus expresiones artísticas y culturales: una tríada indisoluble desde un enfoque educativa [sic] (Dykinson), pp. 884-899
-
Bridging the Printed or Digital Controversy: A Meta-Analysis of the Impact of Digital and Print Resources on College Students’ Reading Comprehension
Journal of College Reading and Learning, Vol. 54, Núm. 2, pp. 79-102
-
Digital Reading Comprehension: Multimodal and Monomodal Inputs under Debate
Reading Psychology, Vol. 45, Núm. 5, pp. 500-518
-
FROM ENGLISH FOR GENERAL PURPOSES TO ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES: THE ROLE OF MOTIVATION IN HIGHER EDUCATION IN SPAIN
ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 26-48
-
Improvement in the EFL Learning Process in VET Studies. A Structural Equations Model of Affective Variables: English Language Anxiety, Willingness to Communicate and Self-efficacy in English
LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, Vol. 17, Núm. 1, pp. 759-788
-
Metodología activa y digitalizada en L2: efecto en el rendimiento académico
Revista signos: estudios de lingüística, Núm. 114, pp. 52-77
-
Pre-service teachers’ perception of active learning methodologies in history: Flipped classroom and gamification in an e-learning environment
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 3, pp. 3365-3387
-
Social Networks as a New Scenario for EFL Speaking Development
International Journal of Interdisciplinary Educational Studies, Vol. 19, Núm. 2, pp. 45-67
-
The Impact of a Dictionary Writing System Based on Literary Pieces on High School Students’ EFL Linguistic Competence
International Journal of Technologies in Learning, Vol. 31, Núm. 2, pp. 59-82
2023
-
Aprendizaje de inglés para fines específicos: creación de un diccionario digital monolingüe en el aula de Turismo
Tecnologías emergentes aplicadas a las metodologías activas en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 271-294
-
EFL in Vocational Training: Improvement of Linguistic Competence from Affective Variables
International Journal of Literacies, Vol. 31, Núm. 1, pp. 1-22
-
Enhancing L2 acquisition through games
Experiencias educativas de renovación pedagógica y procesos de formación del profesorado (Dykinson), pp. 209-229
-
Gamification in higher education: Esp instruction for learners of Tourism studies
Interrelaciones entre la imagen, el texto y las tecnologías digitales: nuevas perspectivas en la enseñanza de las Ciencias Sociales (Dykinson), pp. 800-821
-
La literatura como instrumento de aprendizaje del inglés como lengua extranjera
Enunciación, Vol. 28, Núm. 0, pp. 131-148
-
Metodologías activas para el tratamiento de errores gramaticales en el aula de ILE
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16, Núm. 4
-
Podcasts’ effects on the EFL classroom: a socially relevant intervention
Smart Learning Environments, Vol. 10, Núm. 1
-
Stop Motion: mejora de competencia lingüística de inglés (ILE), EPVA y CCSS
EDU REVIEW: International Education and Learning Review / Revista Internacional de Educación y Aprendizaje, Vol. 11, Núm. 1, pp. 31-48
2022
-
3rd year secondary education students’ perceptions on language cooperative learning and its impact on their EFL reading comprehension
Innovación educativa aplicada a la enseñanza de la lengua (Dykinson), pp. 111-142
-
Claves de éxito para mejorar la competencia lingüística en inglés (L2) en FP: percepción de los estudiantes
Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, Núm. 40
-
Cooperative Integrated Reading and Composition Model to Improve EFL Reading Comprehension and Foster Inclusive Education
International Journal of Literacies, Vol. 30, Núm. 1, pp. 1-18