CARLOS
GALLEGO LÓPEZ
Profesor titular de universidad
Publications (31) CARLOS GALLEGO LÓPEZ publications
2024
-
Anticipatory coarticulation of the Spanish alveolar fricative /s/ in adults with apraxia versus dysarthria
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 14, Núm. 1
-
Differential spectral characteristics of the Spanish fricative /s/ in the articulation of individuals with dysarthria and apraxia of speech
Journal of Communication Disorders, Vol. 109
2023
-
Gaze Following as an Early Diagnostic Marker of Autism in a New Word Learning Task in Toddlers
Journal of Autism and Developmental Disorders
-
Temporal acoustic properties of the sibilant fricative /s/ for the differential diagnosis of dysarthria and apraxia of speech in Spanish speakers
Clinical Linguistics and Phonetics
2021
-
Gaze following and pupil dilation as early diagnostic markers of autism in toddlers
Children, Vol. 8, Núm. 2
2019
-
Pupillary indices of the cognitive effort in auditory novel word processing and short-term retention
17th Panhellenic Conference of Psychological Research
2018
-
Pupillary measures of the cognitive effort in auditory novel word processing and short-term retention
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. NOV
2016
-
La competencia lectora en niños con implante coclear: Intervención en el ámbito educativo-familiar
VIII Congreso Internacional de Adquisición del Lenguaje = VIIIth International Conference of Language Acquisition
-
La comprensión gramatical en la lectura de niños con y sin implante coclear.
FIAPAS: Confederación Española de Familias de Personas Sordas, Núm. 157, pp. 1-11
-
Semantic and syntactic reading comprehension strategies used by deaf children with early and late cochlear implantation
Research in Developmental Disabilities, Vol. 49-50, pp. 153-170
2014
-
Morpho-syntactic reading comprehension in children with early and late cochlear implants
Journal of Deaf Studies and Deaf Education, Vol. 20, Núm. 2, pp. 136-146
-
The nature, assessment and treatment of dysarthria and apraxia of speech in Spanish
Motor Speech Disorders: A Cross-Language Perspective (Channel View Publications), pp. 249-263
2013
-
Diferencias en comprensión gramatical entre niños con implante temprano y tardío y niños normoyentes del 2º ciclo de Educación Primaria.
I Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
-
Ellipsis and dialogue in the early acquisition of syntax
Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 3, pp. 985-995
-
La imitación como herramienta para investigar y evaluar el desarrollo lingüístico temprano: un estudio piloto de repetición de palabras y pseudopalabras
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 3, Núm. 1, pp. 53-75
2012
-
Differences between girls and boys in emerging language skills: Evidence from 10 language communities
British Journal of Developmental Psychology, Vol. 30, Núm. 2, pp. 326-343
-
Differential diagnosis between apraxia and dysarthria based on acoustic analysis
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 15, Núm. 2, pp. 495-504
-
Evaluación de la comprensión gramatical en niños de 2º ciclo de Educación Primaria con y sin implante coclear: Un estudio piloto
V Congreso Nacional de Neuropsicología de la Federación de Asociaciones de Neuropsicología Españolas
-
La atención en el sistema asistencial español a los trastornos motores del habla de origen neurológico: epidemiología y diagnóstico en el marco de la CIF
XXVIII congreso internacional AELFA
-
The Relationship between Early Lexical and Grammatical Development in Spanish: Evidence in Children with Different Linguistic Levels
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 15, Núm. 1, pp. 112-123