CRISTINA
DOPICO CRESPO
Profesora contratada doctora
ANA NATIVIDAD
ESCUDERO MONTERO
Profesora contratada doctora
Publicacions en què col·labora amb ANA NATIVIDAD ESCUDERO MONTERO (10)
2022
-
Gender Similarities in the Mathematical Performance of Early School-Age Children
Mathematics, Vol. 10, Núm. 17
2021
-
Integración de recursos digitales en la docencia práctica de una asignatura.
Virtual USATIC 2021, Ubicuo y Social: Aprendizaje con TIC.
-
The Relationship Between Confidence and Conformity in a Non-routine Counting Task With Young Children: Dedicated to the Memory of Purificación Rodríguez
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2019
-
Children’s learning from others: Conformity to unconventional counting
International Journal of Behavioral Development, Vol. 43, Núm. 2, pp. 97-106
2017
-
Do teachers’ conflicting testimonies influence children’s decisions about unconventional rules of counting?
European Journal of Psychology of Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 483-500
2016
-
Detection of counting pseudoerrors: What helps children accept them?
British Journal of Developmental Psychology, Vol. 34, Núm. 2, pp. 169-180
-
¿QUÉ ES IMPORTANTE PARA CONTAR BIEN? UN ESTUDIO LONGITUDINAL SOBRE LA COMPRENSIÓN DE LAS NORMAS CONVENCIONALES DEL CONTEO
Proceedings of 4th International Congress of Educational Sciences and Development
2012
-
¿Hay algo más que contar sobre las habilidades numéricas de los bebés y los niños?
Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia, Vol. 1, Núm. 1, pp. 38-53
2011
-
Estudio de las actitudes interétnicas en la infancia a través de una medida implícita
Anales de psicología, Vol. 27, Núm. 3, pp. 655-661
2010
-
WHY DO SPANISH SECONDARY STUDENTS HAVE SERIOUS DIFFICULTIES IN SOVING DIVISION WITH REMAINDER PROBLEMS?
Edulearn 10. International conference on Education and New Learning Technology (Barcelona, 5-7 de julio de 2010)