MARÍA MERCEDES
PÉREZ AGUSTÍN
Profesora ayudante doctora
Publicaciones (26) Publicaciones de MARÍA MERCEDES PÉREZ AGUSTÍN
2024
-
Improvement in the EFL Learning Process in VET Studies. A Structural Equations Model of Affective Variables: English Language Anxiety, Willingness to Communicate and Self-efficacy in English
LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, Vol. 17, Núm. 1, pp. 759-788
-
La creación de álbumes ilustrados impresos y digitales en educación superior para enseñar inglés en preescolar
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 32, pp. 4-22
-
Mitocrítica cultural: una definición del mito
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 683-684
-
Natural science in upper primary education with Native-American stories and CLIL
Interdisciplinary research and innovation in bilingual and second language teacher education (Routledge USA), pp. 149-169
2023
-
Beatriz López Medina (2022). Scaffolding. Cuándo, cómo y para qué utilizarlo en el aula de español como lengua extranjera (E/LE). Granada: Editorial Comares. 80 pp
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 35, pp. 247-248
-
Native American picturebooks for citizenship education in English Language Learning
Innovación educativa y formación docente: últimas aportaciones en la investigación (Dykinson), pp. 329-338
-
The multiple facets of the coyote as a Trickster in Oral Tradition and Art
Amaltea: revista de mitocrítica, Núm. 15
2022
-
Mitos y leyendas de los nativos norteamericanos para la enseñanza del español como ELE/L2
Sanz y Torres
-
Storytelling techniques to increase active learning and intercultural competences. A case study of a Native American picturebook "Fry Bread" for Secondary students.
La formación integral del profesorado desde una perspectiva interdisciplinar (Dykinson), pp. 56
-
The benefits of the picture book ‘Press Here’ to introduce mathematics curriculum content in preschool
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 273-282
2021
-
ICT and gamification experiences with CLIL methodology as innovative resources for the development of competencies in compulsory secondary education
Digital Education Review, Núm. 39, pp. 238-256
-
Storytelling Techniques Through ICT and CLIL to Stimulate Second Language Output: An Innovative Proposal
Verbeia. Monográfico: Journal of English and Spanish studies= revista de estudios filológicos, Núm. 5, pp. 127-147
2020
-
Benefits of introducing Picture books through ICTs in Bilingual Settings: An example with Cuadernia and Press Here by Herve Tullet
Artseduca, Núm. 27, pp. 144-158
-
Cuentos, vida y creencias de los indios de Norteamérica
Verbum
-
Múltiples usos de la metodología clil y neuroeducación a través de un álbum ilustrado para los alumnos de infantil
Revista de educación de la Universidad de Granada, Núm. 27, pp. 135-153
-
Storytelling: la lectura de álbumes ilustrados en la enseñanza de la lengua inglesa
Pirámide
-
TIC y AICLE como elementos facilitadores en la enseñanza bilingüe
Artseduca, Núm. 25, pp. 153-172
2019
-
How to increase grammar interest through storytelling techniques
Innovación educativa en la sociedad digital (Dykinson), pp. 78-86
-
Meeting CLIL teachers’ training and professional development needs
NABE Journal of Research and Practice, Vol. 9, Núm. 3-4, pp. 119-127
-
Professors digital situation measurement: The case of a Colombian private university
Espacios, Vol. 40, Núm. 36