Departamento
Investigación y Psicología en Educación
Publicaciones (65) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
A Sentence Repetition Task in Spanish language: a valid tool for early language assessment
CoDAS, Vol. 35, Núm. 5, pp. e20220164
-
A Year of Pandemic: Psychological Effects in Spanish Children from 3 to 11 Years of Age
Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 119-128
-
A generalization of a copula-based construction of fuzzy implications
Fuzzy Sets and Systems, Vol. 456, pp. 197-207
-
A multi-country comparison of lower secondary students' critical thinking under the International Baccalaureate and national curricula
Review of Education, Vol. 11, Núm. 3
-
Academic Emotions and Regulation Strategies: Interaction with Higher Education Dropout Ideation
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 11
-
Acogida a docentes de nuevo ingreso en la Universidad: programa primeros pasos docentes en la Facultad de Educación
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 71-98
-
Alta Sensibilidad en estudiantes universitarios. Comprobación de las propiedades psicométricas de HSP-Scale
Cuestiones pedagógicas: Revista de ciencias de la educación, Núm. 32, pp. 47-68
-
An overview of historical and contemporary perspectives in art therapy in Spain: A bibliometric analysis of Spanish art therapy research
Arts in Psychotherapy, Vol. 83
-
Analysis and assessment of the environmental awareness of primary school pupils on the management and sustainable use of water
International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 217-233
-
Ansiedad y Depresión en una Muestra de Músicos Militares y Civiles
Ansiedad y Estrés, Vol. 29, Núm. 2, pp. 124-129
-
Ansiedad y Depresión en una muestra de músicos militares y civilles
Ansiedad y estrés, Vol. 29, Núm. 2, pp. 124-129
-
Análisis del abandono educativo temprano en España: condicionantes del abandono y motivos para regresar al sistema educativo
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 2, pp. 523-549
-
Aulas interdisciplinares al aire libre con estudiantes del Grado en Pedagogía y de Maestro Educación Infantil
Revista Pedagógica ADAL, Núm. 42, pp. 6-13
-
CONTINUOUS NOWHERE HÖLDER FUNCTIONS ON Zp
Proceedings of the American Mathematical Society, Vol. 151, Núm. 3, pp. 1031-1040
-
Child-centered communication interventions in pediatric oncology: A scoping review and proposed new communication model
Pediatric Blood and Cancer, Vol. 70, Núm. 9
-
Cognitive–Behavioral Profile in Pediatric Patients with Syndrome 5p-; Genotype–Phenotype Correlationships
Genes, Vol. 14, Núm. 8
-
Conocimiento y naturalización de los estereotipos de género en estudiantes de secundaria y su relación con la aceptación en el grupo de iguales
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 4, pp. 857-868
-
Conocimiento, uso y forma en las prácticas docentes para promover la sostenibilidad curricular en Educación Secundaria Obligatoria
Educar, pp. 1-16
-
Digital Competences in Teacher Training and Music Education via Service Learning: A Mixed-Method Research Project
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Digitalization in Vulnerable Populations: A Systematic Review in Latin America
Social Indicators Research, Vol. 170, Núm. 3, pp. 1183-1207