Educación-Centro Formación Profesor
Facultad
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (260)
2024
-
A self-feedback model (SEFEMO): secondary and higher education students’ self-assessment profiles
Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, Vol. 31, Núm. 3-4, pp. 221-253
-
Analysis of an SRP-TE on Logical Knowledge in the Initial Mathematical-Didactic Training of Teachers
Trends in Mathematics (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 489-500
-
Configuración estructural y significado de los sufijos adjetivales -ivo y -dor
Boletín de filología: (Universidad de Chile), Vol. 59, Núm. 1, pp. 265-293
-
Emotional metaphors for an inclusive classroom climate
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 1
-
Enseñando a pensar críticamente mediante la analogía
Límite: revista de filosofía y psicología, Núm. 19
-
Exploring the influence of parenting competences on children’s emotional regulation and its relationship with classroom learning: A qualitative research study
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 2
-
Generación de Analogías en Entornos Cooperativos Frente a Individuos Aislados. El Papel de la Complejidad y de las Etiquetas Estructurales
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 2, pp. 139-149
-
Hacia una mejor enseñanza de la formulación de preguntas: lecciones de la IA en casos de malentendidos comunicativos
Lenguaje y textos, Núm. 58, pp. 63-74
-
La educación bilingüe en los medios de comunicación: abordando la controversia en Madrid
Revista de educación, Núm. 403, pp. 203-230
-
Neuroscience-Based Information and Communication Technologies Development in Elementary School Mathematics through Games: A Case Study Evaluation
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3
2023
-
A Spanish adaptation and validation of the Interpersonal Emotion Regulation Questionnaire
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 2
-
Bilingüismo y segregación del alumnado con necesidades de apoyo educativo: un estudio de caso en la Comunidad de Madrid
Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 399-412
-
Can the professional study of a musical instrument be associated with the development of cognitive processes? A meta-analytic study
International Journal of Music Education
-
Civic education through artifacts: memorials, museums, and libraries
Ethics and Education, Vol. 18, Núm. 3-4, pp. 387-404
-
Does the gender matter?: Anxiety symptoms and emotion dysregulation in adults with autism and intellectual disabilities
Autism Research, Vol. 16, Núm. 1, pp. 113-121
-
Edumenteach: proyecto de mentoría docente para la mejora del bienestar emocional y sociolaboral de los docentes nóveles de la Facultad de Educación - UCM
Innovación educativa y formación docente: últimas aportaciones en la investigación (Dykinson), pp. 198-207
-
Gender and age as moderators of depressive symptoms in people with ASD and ID
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 44, Núm. 1, pp. 135-155
-
Goubak® mediante aprendizaje cooperativo: Puzle de Aronson e invención de juegos modificados para su comprensión
XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas
-
Influence of executive functioning and emotional regulation on effective career choice
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3
-
Influencia de la familia en el bienestar emocional de los hijos y su relación con el entorno educativo
IX Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud. Volumen I