Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (260)

2024

  1. A self-feedback model (SEFEMO): secondary and higher education students’ self-assessment profiles

    Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, Vol. 31, Núm. 3-4, pp. 221-253

  2. Analysis of an SRP-TE on Logical Knowledge in the Initial Mathematical-Didactic Training of Teachers

    Trends in Mathematics (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 489-500

  3. Configuración estructural y significado de los sufijos adjetivales -ivo y -dor

    Boletín de filología: (Universidad de Chile), Vol. 59, Núm. 1, pp. 265-293

  4. Emotional metaphors for an inclusive classroom climate

    Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 1

  5. Enseñando a pensar críticamente mediante la analogía

    Límite: revista de filosofía y psicología, Núm. 19

  6. Exploring the influence of parenting competences on children’s emotional regulation and its relationship with classroom learning: A qualitative research study

    Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 2

  7. Generación de Analogías en Entornos Cooperativos Frente a Individuos Aislados. El Papel de la Complejidad y de las Etiquetas Estructurales

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 2, pp. 139-149

  8. Hacia una mejor enseñanza de la formulación de preguntas: lecciones de la IA en casos de malentendidos comunicativos

    Lenguaje y textos, Núm. 58, pp. 63-74

  9. La educación bilingüe en los medios de comunicación: abordando la controversia en Madrid

    Revista de educación, Núm. 403, pp. 203-230

  10. Neuroscience-Based Information and Communication Technologies Development in Elementary School Mathematics through Games: A Case Study Evaluation

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3

2023

  1. A Spanish adaptation and validation of the Interpersonal Emotion Regulation Questionnaire

    Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 2

  2. Bilingüismo y segregación del alumnado con necesidades de apoyo educativo: un estudio de caso en la Comunidad de Madrid

    Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 399-412

  3. Can the professional study of a musical instrument be associated with the development of cognitive processes? A meta-analytic study

    International Journal of Music Education

  4. Civic education through artifacts: memorials, museums, and libraries

    Ethics and Education, Vol. 18, Núm. 3-4, pp. 387-404

  5. Does the gender matter?: Anxiety symptoms and emotion dysregulation in adults with autism and intellectual disabilities

    Autism Research, Vol. 16, Núm. 1, pp. 113-121

  6. Edumenteach: proyecto de mentoría docente para la mejora del bienestar emocional y sociolaboral de los docentes nóveles de la Facultad de Educación - UCM

    Innovación educativa y formación docente: últimas aportaciones en la investigación (Dykinson), pp. 198-207

  7. Gender and age as moderators of depressive symptoms in people with ASD and ID

    Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 44, Núm. 1, pp. 135-155

  8. Goubak® mediante aprendizaje cooperativo: Puzle de Aronson e invención de juegos modificados para su comprensión

    XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas

  9. Influence of executive functioning and emotional regulation on effective career choice

    Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3

  10. Influencia de la familia en el bienestar emocional de los hijos y su relación con el entorno educativo

    IX Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud. Volumen I