Facultad
Educación-Centro Formación Profesor
Publicaciones (304) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
Exercising space: re-examining young people’s use of digitised health and physical education (HPE) technologies through a spatial lens
Learning, Media and Technology, Vol. 48, Núm. 4, pp. 581-595
-
A Spanish adaptation and validation of the Interpersonal Emotion Regulation Questionnaire
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 2
-
A história da residência estudantil em questão: espaços de assistência, formação e circulação sociocultural.
Espacio, Tiempo y Educación, Vol. 10, Núm. 1, pp. 1-6
-
A multi-country comparison of lower secondary students' critical thinking under the International Baccalaureate and national curricula
Review of Education, Vol. 11, Núm. 3
-
A proposal of a mixed diagnostic system based on decision trees and probabilistic experts rules
Journal of Computational and Applied Mathematics, Vol. 427
-
Acogida a docentes de nuevo ingreso en la Universidad: programa primeros pasos docentes en la Facultad de Educación
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 71-98
-
Acquisition of estar + adjective in L2 Spanish by Li French and Portuguese speakers
Spanish in Context, Vol. 20, Núm. 2, pp. 282-312
-
Actividad físico-deportiva y rendimiento académico en la etapa de Educación Primaria: un estudio durante el confinamiento
Journal of sport and health research, Vol. 15, Núm. 3
-
Actividades con biografías de geólogas: Fomentando vocaciones científicas en un contexto inclusivo
Supervisión 21: revista de educación e inspección, Núm. 68
-
Activismos feministas queer/cuir: más allá de las identidades y frente a la polarización actual
Pasajes: Revista de pensamiento contemporáneo, Núm. 67, pp. 165-175
-
Adding Sustainability in Analytical Chemistry Education through Monitoring Aquarium Water Quality
Sustainable Chemistry, Vol. 4, Núm. 3, pp. 282-303
-
Affective domain and mathematics achievement of Colombian students under multiple correspondence analysis
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Alta Sensibilidad en estudiantes universitarios. Comprobación de las propiedades psicométricas de HSP-Scale
Cuestiones pedagógicas: Revista de ciencias de la educación, Núm. 32, pp. 47-68
-
Alternancia argumental/predicativa en la estructura de constituyentes de los SSPP(con) en español
ELUA: Estudios de Lingüística. Universidad de Alicante, Núm. 39, pp. 147-162
-
Alumnado trans: una oportunidad para el desarrollo de pedagogías feministas en la escuela
Educar, Vol. 59, Núm. 1, pp. 115-129
-
Alumnos y alumnas digitalmente competentes: Una aportación desde la educación musical
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 38, Núm. 1, pp. 1-15
-
An opportunity to develop respect and responsibility through a socio-musical program in a primary school: A case study
Research Studies in Music Education, Vol. 45, Núm. 3, pp. 463-477
-
An overview of historical and contemporary perspectives in art therapy in Spain: A bibliometric analysis of Spanish art therapy research
Arts in Psychotherapy, Vol. 83
-
Analysis and assessment of the environmental awareness of primary school pupils on the management and sustainable use of water
International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 217-233
-
Andamiar el aprendizaje de la escritura para aprender en las áreas y lenguas del currículum
Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 14, pp. 4-9