Publikationen (118)

¹ Publicaciones consideradas como producción del grupo

Referenzierte Forschungsdaten aufrufen.

filter_list

2025

  1. Education for Environmental Sustainability Component: Innovative Strategies for Experiential Learning in Natural Contexts

    Education Sciences, Vol. 15, Núm. 6

  2. Environmental Education as a Fundamental Tool for Preventing the Ingestion of Chemical Contaminants in Spain

    Sustainability (Switzerland), Vol. 17, Núm. 9

  3. Exploring the Merchera Ethnic Group Through ChatGPT: The Risks of Epistemic Exclusion

    Information (Switzerland), Vol. 16, Núm. 6

  4. How Do We Perceive Our Relations With Animals? The Predominance of Relational Nature and Physical Capacity

    Anthrozoos, Vol. 38, Núm. 4, pp. 637-659

  5. Impacto del aprendizaje-servicio en la percepción hacia personas con discapacidad intelectual en el contexto universitario

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 46, pp. 243-258

  6. Personal beliefs in decision making on socioscientific issues

    Conference Proceedings CIVINEDU 2025: 9th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation

  7. Refinement of personality measures in European minks: Effect of sex, age and maternal factors

    Applied Animal Behaviour Science, Vol. 283

  8. Reimagining Chemistry Education for Pre-Service Teachers Through TikTok, News Media, and Digital Portfolios

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14

  9. Steroid Hormone Metabolite Levels in European Minks: Implications for the Conservation of a Threatened Species

    Zoo Biology, Vol. 44, Núm. 3, pp. 237-247

  10. Teaching the Nature of Science Through Biodiesel Synthesis from Waste Cooking Oil: A Literature Review with Experimental Insights

    Sustainable Chemistry, Vol. 6, Núm. 2

  11. When belief meets the blackboard: Uncovering pseudoscientific ideas and misconceptions in Spanish pre-service teachers

    International Journal of Educational Research, Vol. 133

2024

  1. Actitudes Sexistas, Aprendizaje Autopercibido y Satisfacción con la experiencia en un proyecto de ApS sobre los estereotipos de género.: un estudio exploratorio con alumnado universitario en los diferentes grados de Educación

    XXI Congreso Internacional de Investigación Educativa, IV Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE: Libro de Actas, Barcelona 18-21 de junio de 2024

  2. Apreciación de una salida extraescolar en un yacimiento paleontológico por el alumnado del Grado de Maestro de Educación Primaria

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  3. Aprendiendo ciencias, con sentido crítico, a través de noticias de prensa

    Metodologías y prácticas docentes en la enseñanza superior (Educación Editora), pp. 297-301

  4. Designing an instrument to measure attitudes toward flood risk management in riverside populations

    International Journal of Disaster Risk Reduction, Vol. 106

  5. Emociones en el aprendizaje de Química en Bachillerato: estudio de caso

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  6. Estudio de caso sobre las actitudes de los futuros maestros/as ante el papel de la química en la sociedad a través del análisis de noticias de prensa

    Libro de actas del I Congreso en Innovación Docente de las Universidades Madrileñas: Madrid. Universidad Autónoma de Madrid, 3 y 4 de octubre de 2024 (UAM), pp. 434-440

  7. Experiencia de aprendizaje socialmente comprometido con la inclusión en la formación inicial de docentes

    3er Congreso Internacional Educación Crítica e Inclusiva: Hacia una práctica inclusiva y comprometida socialmente. Libro de Actas

  8. Impacts of human forest management on seed dispersal patterns by scatter-hoarding rodents

    Forestry, Vol. 97, Núm. 2, pp. 234-242

  9. Integrating Thermo-Ombroclimatic Indicators into Sustainable Olive Management: A Pathway for Innovation and Education

    Agriculture (Switzerland), Vol. 14, Núm. 12