ECOEDES
Ecología y educación ambiental en la escuela
Publikationen (89) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2024
-
Designing an instrument to measure attitudes toward flood risk management in riverside populations
International Journal of Disaster Risk Reduction, Vol. 106
-
Impacts of human forest management on seed dispersal patterns by scatter-hoarding rodents
Forestry, Vol. 97, Núm. 2, pp. 234-242
-
Introduction to the special issue ‘Navigating the climate emergency and sustainable behaviours: insights and opportunities in environmental psychology at ICEP Conference 2021’ / Introducción al número monográfico ‘Abordar la emergencia climática y los comportamientos sostenibles: perspectivas y oportunidades para la psicología ambiental en la Conferencia ICEP 2021’
Psyecology, Vol. 15, Núm. 1, pp. 3-8
-
Tree isolation enhances seed dispersal behavior by scatter-hoarding rodents
Behavioral Ecology and Sociobiology, Vol. 78, Núm. 6
2023
-
Adding Sustainability in Analytical Chemistry Education through Monitoring Aquarium Water Quality
Sustainable Chemistry, Vol. 4, Núm. 3, pp. 282-303
-
Analysis of paleontological and evolutionary knowledge of compulsory education students from Madrid (Spain)
EDULEARN23 Proceedings
-
Causes of the recent decline of a Lesser Kestrel (Falco naumanni) population under an enhanced conservation scenario
Ibis, Vol. 165, Núm. 2, pp. 388-402
-
Conectarse al aprendizaje: el uso de Twitter para aprender Biología en ESO
REEC: Revista electrónica de enseñanza de las ciencias, Vol. 22, Núm. 1, pp. 123-146
-
Demographic and spatially explicit landscape genomic analyses in a tropical oak reveal the impacts of late Quaternary climate change on Andean montane forests
Molecular Ecology, Vol. 32, Núm. 12, pp. 3182-3199
-
Desafíos de la adaptación a la docencia online durante la pandemia por COVID-19 en Educación Secundaria Obligatoria
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 235-252
-
Educación para la sostenibilidad: las pilas de combustible microbianas
Estrategias metodológicas e investigación en la enseñanza de las ciencias (Educación Editora), pp. 159-163
-
Ejemplo de situación de aprendizaje en formación profesional básica: La geografía en la vida cotidiana
Supervisión 21: revista de educación e inspección, Núm. 68
-
Enseñanza-aprendizaje de la estequiometría en educación secundaria mediante un juego de cartas
Faraday: Boletín de Física y Química (Segunda Época), Núm. 40, pp. 29-36
-
GENDER AND SOCIALIZATION DIFFERENCES DETECTED IN A UNIVERSITY GEOLOGICAL FIELDWORK ACTIVITY
EDULEARN23 Proceedings
-
Introducción: Situaciones de aprendizaje en contextos variados. La didáctica como eje del sistema educativo
Supervisión 21: revista de educación e inspección, Núm. 68
-
Reaction to Novel Objects and Fecal Glucocorticoid Metabolite Levels in Two Species of Nocturnal Geckos
Animals, Vol. 13, Núm. 21
2022
-
Adquisición de competencias transversales en educación para la sostenibilidad usando las TIC: el portafolio digital
Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» (Universidad Complutense de Madrid), pp. 359-368
-
Asociación entre la adherencia a la dieta mediterránea y la actividad física en estudiantes de Magisterio de Madrid
Revista española de nutrición comunitaria = Spanish journal of community nutrition, Vol. 28, Núm. 3
-
Development of Cenogram Technique Over the Past Six Decades with Some Insights into the Varied Habitats Occupied by Diverse Mammalian Communities Across Spain, China, and India Transiting the Middle Miocene Climatic Optimum
Climate Change and Environmental Impacts: Past, Present and Future Perspective (Springer), pp. 33-46
-
Effects of fire history on animal communities: a systematic review
Ecological Processes, Vol. 11, Núm. 1