Publicaciones (18) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. Teaching approaches to learn theoretical contents in physical education: A study about contour lines

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-15

2019

  1. Children’s learning from others: Conformity to unconventional counting

    International Journal of Behavioral Development, Vol. 43, Núm. 2, pp. 97-106

2018

  1. Contextos sociales y bienestar emocional

    Aprendizaje escolar desde la psicología (Pirámide), pp. 179-200

  2. Usando la gamificación en la enseñanza universitaria. Un estudio experimental del uso de los juegos de preguntas en línea con alumnos de grado

    Jornadas Virtuales de Colaboración y Formación Virtual USATIC 2018: ubicuo y Social: Aprendizaje con TIC. actas

2017

  1. Do teachers’ conflicting testimonies influence children’s decisions about unconventional rules of counting?

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 32, Núm. 3, pp. 483-500

2016

  1. Detection of counting pseudoerrors: What helps children accept them?

    British Journal of Developmental Psychology, Vol. 34, Núm. 2, pp. 169-180

  2. ¿QUÉ ES IMPORTANTE PARA CONTAR BIEN? UN ESTUDIO LONGITUDINAL SOBRE LA COMPRENSIÓN DE LAS NORMAS CONVENCIONALES DEL CONTEO

    Proceedings of 4th International Congress of Educational Sciences and Development

2012

  1. ¿Hay algo más que contar sobre las habilidades numéricas de los bebés y los niños?

    Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia, Vol. 1, Núm. 1, pp. 38-53

2010

  1. WHY DO SPANISH SECONDARY STUDENTS HAVE SERIOUS DIFFICULTIES IN SOVING DIVISION WITH REMAINDER PROBLEMS?

    Edulearn 10. International conference on Education and New Learning Technology (Barcelona, 5-7 de julio de 2010)