ANA ISABEL
DORADO BARBE
Profesora ayudante doctora
Publications (36) ANA ISABEL DORADO BARBE publications
2024
-
La gestión del conflicto en la Universidad Complutense de Madrid: experiencias del alumnado
Perfiles educativos, Vol. 46, Núm. 185, pp. 111-129
-
Masculinidad y diversidad: Explorando la interseccionalidad en el Trabajo Social
La interseccionalidad: Un enfoque clave para el trabajo social (Dykinson), pp. 111-122
-
Social Determinants of Life Expectancy at Birth in the City of Madrid: A Pre-pandemic Analysis
Social Indicators Research, Vol. 174, Núm. 3, pp. 933-943
-
Validation of the social provisions scale in a sample of undergraduate students of social work in Spain
International Social Work, Vol. 67, Núm. 5, pp. 1226-1238
2023
-
Challenges and possibilities regarding children´s participation
Resources engaging and collaborating with children: support for professionals in helping children to find their voces and access their participation rights in a collaborative environment (NTNU Norwegian University of Science and Technology), pp. 59-69
-
Communication processes & skills
Resources engaging and collaborating with children: support for professionals in helping children to find their voces and access their participation rights in a collaborative environment (NTNU Norwegian University of Science and Technology), pp. 53-57
-
How to evaluate coping strategies for stressful situations?: validation of the CSI in a Spanish university population
Ansiedad y estrés, Vol. 29, Núm. 2, pp. 94-100
-
Impact of Social and Personal Factors on Psychological Distress in the Spanish Population in the COVID-19 Crisis
British Journal of Social Work, Vol. 53, Núm. 2, pp. 977-993
-
Mental Health and Homelessness in the Community of Madrid (Spain): The Impact of Discrimination and Violence
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3
-
Percepción del alumnado complutense sobre la gestión de los conflictos en la vida universitaria
Libro de actas del Congreso Internacional de Mediación: la formación de los mediadores : grado en mediación
-
Propiedades psicométricas de la Escala de Satisfacción Académica en una muestra de estudiantes universitarios Españoles
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 3, Núm. 69, pp. 89-100
-
Shared legal frameworks and basic concepts regarding children´s participation
Resources engaging and collaborating with children: support for professionals in helping children to find their voces and access their participation rights in a collaborative environment (NTNU Norwegian University of Science and Technology), pp. 21-29
-
Theoretical perspectives informing understandings of children´s participation
Resources engaging and collaborating with children: support for professionals in helping children to find their voces and access their participation rights in a collaborative environment (NTNU Norwegian University of Science and Technology), pp. 9-19
2022
-
Efficacy of music therapy in the treatment of anxiety among children at social risk and those have committed child to parent violence
Psychology of Music, Vol. 50, Núm. 1, pp. 328-342
-
El informe social como herramienta identitaria del Trabajo Social
Trabajo social hoy, Núm. 96, pp. 7-22
-
Impacto psicológico y social del COVID-19: retos y propuestas desde el Trabajo Social
Soledad, duelo, dolor y muerte en tiempos de pandemia: una perspectiva desde la profesión (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 217-232
-
La gestión constructiva de conflictos en la práctica profesional del Trabajo Social: aportaciones desde los modelos históricos de mediación
Trabajo social hoy, Núm. 97, pp. 37-53
-
Percepción profesional de la atención a personas mayores en la crisis covid-19: los centros de mayores del distrito de Ciudad Lineal de Madrid
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 36, pp. 315-343
-
Psychometric Examination of the Freshman Stress Questionnaire Using a Sample of Social Work Students in Spain during the Covid-19 Pandemic
British Journal of Social Work, Vol. 52, Núm. 8, pp. 4703-4720
2021
-
Adquisición de competencias profesionales en los estudiantes del Grado de Trabajo Social. La argumentación y elaboración en el diagnóstico social a través de diferentes instrumentos
Proyectos de Innovación y Mejora de la Calidad Docente 2021