Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Alcalá (27)

2023

  1. Addressing pedagogical and linguistic challenges in CLIL assessment

    Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching (IGI Global), pp. 184-203

  2. How transdisciplinary integration, creativity and student motivation interact in three STEAM projects for gifted education?

    Gifted Education International, Vol. 39, Núm. 2, pp. 247-262

  3. Influence of preterm birth on physical fitness in early childhood

    European Journal of Sport Science, Vol. 23, Núm. 11, pp. 2129-2138

  4. School-based physical activity interventions and language skills: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials

    Journal of Science and Medicine in Sport, Vol. 26, Núm. 2, pp. 140-148

2022

  1. La música en STEAM: integración curricular y creatividades

    Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 91, pp. 25-32

  2. Maestras y maestros de hoy y de mañana: ¿Qué hacemos con los cuentos clásicos?

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 247-266

2021

  1. Los proyectos postfeministas de transformación personal a través del contenido fitness en redes sociales

    Deshaciendo nudos en el Social Media: redes, feminismos y políticas de la identidad (Tirant Humanidades), pp. 309-326

  2. Obesity can offset the cardiometabolic benefits of gestational exercise

    International Journal of Obesity, Vol. 45, Núm. 2, pp. 342-347

  3. The “Fat but Fit” paradox in the academic context: relationship between physical fitness and weight status with adolescents’ academic achievement

    International Journal of Obesity, Vol. 45, Núm. 1, pp. 95-98

  4. Transdisciplinary integration and its implementation in primary education through two STEAM projects

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 801-837

2019

  1. ¿Se programa por competencias en educación física en secundaria? perspectiva de un grupo de profesores de la comunidad de Madrid

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 2, pp. 335-358

2018

  1. Consolidación de las metodologías activas en Educación Física en las escuelas de enseñanza secundaria

    Movimento: revista da Escola de Educação Física, Vol. 24, Núm. 2, pp. 509-526

  2. De las competencias básicas a las competencias clave: conceptualización desde la Educación Física

    Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 31, pp. 77-95

  3. El modelo competencial en Educación Física: contribución, evaluación y vinculación con sus contenidos

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 13, Núm. 37, pp. 17-30