Didáctica de Lenguas, Artes y Educación Física
Departamento
Universidad de Alcalá
Alcalá de Henares, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Alcalá (27)
2024
-
Effects of a school-based karate intervention on academic achievement, psychosocial functioning, and physical fitness: A multi-country cluster randomized controlled trial
Journal of Sport and Health Science, Vol. 13, Núm. 1, pp. 90-98
-
On the interrelationships between diverse creativities in primary education STEAM projects
Thinking Skills and Creativity, Vol. 51
-
Presentación. La educación bilingüe en España : una mirada crítica acerca de las tendencias actuales
Revista de educación, Núm. 403, pp. 1-8
-
The role of supervision and motivation during exercise on physical and mental health in older adults: a study protocol for a randomized controlled trial (PRO-Training project)
BMC Geriatrics, Vol. 24, Núm. 1
2023
-
Addressing pedagogical and linguistic challenges in CLIL assessment
Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching (IGI Global), pp. 184-203
-
How transdisciplinary integration, creativity and student motivation interact in three STEAM projects for gifted education?
Gifted Education International, Vol. 39, Núm. 2, pp. 247-262
-
Influence of preterm birth on physical fitness in early childhood
European Journal of Sport Science, Vol. 23, Núm. 11, pp. 2129-2138
-
School-based physical activity interventions and language skills: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials
Journal of Science and Medicine in Sport, Vol. 26, Núm. 2, pp. 140-148
2022
-
La música en STEAM: integración curricular y creatividades
Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 91, pp. 25-32
-
Maestras y maestros de hoy y de mañana: ¿Qué hacemos con los cuentos clásicos?
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 247-266
2021
-
Los proyectos postfeministas de transformación personal a través del contenido fitness en redes sociales
Deshaciendo nudos en el Social Media: redes, feminismos y políticas de la identidad (Tirant Humanidades), pp. 309-326
-
Obesity can offset the cardiometabolic benefits of gestational exercise
International Journal of Obesity, Vol. 45, Núm. 2, pp. 342-347
-
The “Fat but Fit” paradox in the academic context: relationship between physical fitness and weight status with adolescents’ academic achievement
International Journal of Obesity, Vol. 45, Núm. 1, pp. 95-98
-
Transdisciplinary integration and its implementation in primary education through two STEAM projects
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 801-837
2020
-
Gestational exercise and maternal and child health: Effects until delivery and at post-natal follow-up
Journal of Clinical Medicine, Vol. 9, Núm. 2
-
Intervention Study on L2 Teacher’s Motivation and Identity Based on the L2 Motivational Self System: (Re)constructing the Ideal Teacher Self of Bilingual Pre-service School Teachers
Nexus, Núm. 1, pp. 64-64
2019
-
¿Se programa por competencias en educación física en secundaria? perspectiva de un grupo de profesores de la comunidad de Madrid
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 2, pp. 335-358
2018
-
Consolidación de las metodologías activas en Educación Física en las escuelas de enseñanza secundaria
Movimento: revista da Escola de Educação Física, Vol. 24, Núm. 2, pp. 509-526
-
De las competencias básicas a las competencias clave: conceptualización desde la Educación Física
Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 31, pp. 77-95
-
El modelo competencial en Educación Física: contribución, evaluación y vinculación con sus contenidos
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 13, Núm. 37, pp. 17-30